אביחי שטרן לא שש להחזיר תושבים לקרית שמונה

רה”ע המפונה הגיב לפרסומים בדבר חזרה אפשרית של תושביו לעיר לאחר חג סוכות

האם תושבי קרית שמונה ותושבי היישובים המפונים סביבה יחזרו לבתיהם בשבועות הקרובים? אלוף פיקוד צפון, אורי גורדין, העביר מסרים לרה”ע קרית שמונה, אביחי שטרן, בדבר הצורך להכין את התושבים לחזרה לבתיהם לאחר חג הסוכות, הגיב שטרן בצורה פומבית לדברים ולא כזו שמגלה סימני התלהבות והתרגשות – רחוק מכך.

אביחי שטרן העביר לתושביו מסר מאוד ברור בדבר התנאים לחזרה הביתה: “תושבים רבים פונים אלי בנושא הדברים שאמר הערב אלוף פיקוד הצפון, שעלינו להיערך לחזרה הביתה לאחר החגים. שיהיה ברור, אף אחד לא חוזר הביתה עד שהאיום עלינו לא יוסר לחלוטין. אנחנו לא חוזרים, עד שלא מאפשרים לנו את התנאים לחיות בביטחון מלא בקרית שמונה ועד שלא תאושר תוכנית ייחודית לבנייתה מחדש של העיר. לא שיקום – בנייה מחדש ! וכן, לא שכחנו, עד שאין נצחון מוחלט אף אחד לא חוזר. נצחון מוחלט !”.

לא מראות שאפשר לחיות איתן בשלום. זירת נפילת רקטה ברחוב החצב (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)

אביחי שטרן מתח ביקורת על ההצהרות של גורדין: “מציע שאנשי צבא יתעסקו בלחימה ובנצחון במלחמה, וישאירו לדרג המדיני ולראשי הרשויות את ההחלטה מתי ואיך התושבים חוזרים הביתה. היום, שנה בדיוק לטבח”.

אביחי שטרן הוסיף סולידריות עם נפגעי טבח ה-7/10: “אני מבקש לשלוח חיבוק חם לכל המשפחות ולכל מי שהקריב השנה למען המדינה. אני מתפלל לחזרת החטופים ולשלום החיילים ולחזרתינו הביתה בבטחה”.

דורשים מעשים ולא סיסמאות. אביחי שטרן (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)