כדורסל: כמה קרוב – ככה רחוק

הפועל גליל עליון הפסידה 93:87 במשחק מול בני הרצליה, שכבר צעדה ביתרון דו ספרתי ונקלעה לפיגור, אך הייתה מרוכזת יותר בישורת האחרונה של המשחק וזכתה בכל הקופה

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

הפועל Rivulis גליל עליון פתחה הערב עונה רביעית ברציפות בליגת העל, אלא שהפעם לא באולם “הפיס” בכפר בלום, אלא באולם ה”אנרבוקס” בחדרה עם מאמן חדש על הקווים, גוני יזרעאלי, שמונה בקיץ האחרון לאחר סיום ההתקשרות עם המאמן המצליח, ברק פלג. עשרות מאוהדי הגליל הגיעו עד לחדרה במטרה לתמוך בקבוצתם האהודה במשחק מול בני הרצליה.

גוני יזרעאלי קיווה לניצחון בכורה כמאמן ראשי במשחק ליגה, פוזיציה דומה לזה שעמד בה יהוא אורלנד – מאמן בני הרצליה, יריבת הגליל, שמשחק הבכורה שלו כמאמן ראשי בליגת העל זימן לו מפגש פיקנטי מול קבוצת נעוריו. בכדורסל תמיד יש רק מנצחת אחת ומי שחגגה בסיום היא בני הרצליה, שעושה את הדרך מחדרה עם ניצחון 87:93.

האיש החם של גליל בסטיסטיקה. לנארד פרימן

הפועל גליל עליון עלתה למשחק בחמישיה הבאה, שכללה את: אחמד היל, ליאור קררה, מרכוס קאר, לוקאס גולדנברג ולנארד פרימן.

הרבע הראשון העניק הרבה הנאה לצופים, רבע ללא הגנות קשוחות ועם סלים משני הצדדים במהלכה גליל כבר צעדה ביתרון 16:24, אך הרצליה שינסה מותניים וכרסמה ביתרון הגלילי, שעמד על 23:27 בתום הרבע הראשון.

ברבע השני הרצליה השתלטה על המשחק, משחק ההתקפה של הרצליה קלח ואילו ההגנה הקשיחה עמדות ובזכות ריצת 2:12 גם יצרה פער נכבד. שחקני הגליל, שקטפו 19 כדורים חוזרים במהלך המחצית הראשונה – 3 יותר מהיריבה מהשרון, לא הצליחו להצר את צעדיו של הסנטר ההרצלייני, כריס סילבה, שסיים את המחצית הראשונה עם 14 נקודות, שתרמו ליתרון 40:52 לזכות הרצליה.

בגליל הוביל את רשימת הקלעים לוקאס גולדנברג עם 12 נקודות, לנארד פרימן סיפק 11 נקודות ו-8 כדורים חוזרים, אך הקפטן ליאור קררה לא הצליח לקלוע מחוץ לקשת בארבעה ניסיונות וסיים את הרבע הראשון עם 4 נקודות וסל שדה אחד בלבד.

ברוב שלבי הרבע השלישי הרצליה שמרה על יתרון דו ספרתי נמוך, אך ריצת 0:7 של שחקני הגליל וכזו שהייתה חלק מריצת 6:15 בשלהי הרבע, הקטינה את היתרון של הרצליה, שעמד על 65:72 בתום הרבע.

ברבע הרביעי שחקני הגליל הצליחו לכרסם בהדרגה ביתרונה של הרצליה ובזכות דקות טובות של שחקני הגליל בראשות שאקור ג’ויסטון, לוקאס גולדנברג ומרכוס קאר, יצרה ריצת 2:14, שהפכה את הקערה על פיה והעניקה לשחקני הגליל יתרון 74:79, אלא שדווקא מרגע זה חלה התעוררות מחודשת בהרצליה, שחזרה לגלות מיקוד בחלק ההתקפי וקשיחות בחלק ההגנתי, בעוד ששחקני הגליל לא היו מספיק מפוקסים, אפשרו להרצליה לעשות ריצת 0:8 בדרך למהפך ומכאן שחקני הגליל כבר לא הצליחו לחזור ובסיום ניצחון 87:93 לזכות הרצליה.

את רשימת הקלעים של הפועל גליל עליון הובילו מרכוס קאר – שחילק 8 אסיסטים (34 דקות משחק) ולוקאס גולדנברג (29 דקות משחק) – שקלעו 19 נקודות כ”א. לנארד פרימן הוביל את רשימת הריבאונדרים – מאזנו עומד על 17 נקודות ו-11 כדורים חוזרים. 9 נקודות קלעו הקפטן ליאור קררה קלע 9 נקודות (1 מ-7 מחוץ לקשת ו-5 ריבאונדים) ושאקור ג’ויסטון (6 ריבאונדים), שחר עמיר – 6 נקודות (5 ריבאונדים), תומר אסייג – 3 נקודות (5 איבודי כדור ב-6 דקות משחק), אחמד היל – 4 נקודות ב-20 דקות משחק, רון כהן – נקודה אחת.

בפסגת קלעי הקבוצה. מרכוס קאר בפעולה



נקודות האור בסטטיסטיקה: גליל קלעה 16/19 מקו העונשין לעומת 27/33 מצד הרצליה, גליל קטפה 37 כדורים חוזרים לעומת 32 שקטפה הרצליה. גליל קלעה 14 נקודות מהזדמנות שניה לעומת 5 שקלעה הרצליה.

עשה את ההבדל בתוצאה: גליל איבדה 19 כדורים – שעלו לה בספיגה של 31 נקודות – 7 נקודות יותר ממה ששילמה הרצליה על איבוד של 16 כדורים. שחקני הספסל של הרצליה סיפקו 29 נקודות – 10 נקודות יותר מאשר סיפקו שחקני הספסל של הרצליה.  הרצליה קלעה 52 נקודות באזור הצבע – 12 נקודות יותר מגליל עליון.

משחקה הבא של הפועל גליל עליון מיועד להיערך ביום שני, ה-14 לאוקטובר, יהיה זה משחק דרבי ההתיישבות העובדת מול היריבה המושבעת מהגלבוע. 

קיווה לפתיחת עונה מוצלחת יותר. ליאור קררה, קפטן הפועל גליל עליון, בפעולה