כדורסל: צפו בתקציר מהפסד גליל עליון להפועל ירושלים

הפועל גליל עליון היוותה יריבה ראויה להפועל ירושלים, אך לבסוף הקבוצה מהבירה ניצחה 66:75. גליל לא העפילה לשלב רבע גמר גביע הווינר

הפועל גליל עליון קיימה הערב את משחקה השלישי בגביע הווינר, אחרי שבשבוע שעבר הביסה 63:87 את הפועל גלבוע ולאחר שבמוצ”ש הובסה 89:65 בידי עירוני נס ציונה הערב הקבוצה הגלילית נחלה הפסד 75:66 במשחק החוץ מול הפועל ירושלים, בה שימש המאמן הגלילי, גוני יזרעאלי, כעוזר מאמן. כשמן העבר השני את הפועל ירושלים הוביל למשחק יונתן אלון, ששימש בעונת החזרה לליגת העל כמנהל המקצועי של הפועל גליל עליון, בעונה שבה שיחק בקבוצה גם חניכו בהווה, הסנטר, גבי צ’אצ’שוילי, שהיה שותף בכיר לעליה מהלאומית.

יש עוד הרבה עבודה. שחקני הגליל והצוות המקצועי (צילום: רז רם)

המחצית הראשונה הייתה ירודה ברמתה. כמה ירודה? הרבע הראשון הסתיים ביתרון 10:11 לזכות הפועל ירושלים, הרבע השני הסתיים ביתרון 17:25 לזכות ירושלים. הסקור הנמוך התבטא באחוזי קליעה רעים מהשדה מצד שתי הקבוצות: ירושלים עמדה על פחות מ-25 אחוזי הצלחה וגליל עם פחות מ-20 אחוזים.

המחצית השניה כבר הייתה טובה יותר משני הצדדים, הפועל ירושלים צעדה בכל שלבי הרבע השלישי ביתרון חד ספרתי משתנה, שעמד בתום הרבע על 42:51. ברבע האחרון נמשכה אותה מגמה, שחקני הגליל ניסו לכרסם ביתרון הירושלמי ולעיתים הצליחו במשימה, אך לא הצליחו לאיים על ההגמוניה של הקבוצה המארחת, שבסיום ניצחה 66:75.

תקציר המשחק בשיתוף ערוץ הספורט ומנהלת ליגת העל


במשחק הערב ניגשו שתי הקבוצות 25 פעמים לקו העונשין, ירושלים קלעה ב-21 ניסיונות וגליל ב-20. גם בריבאונדים שתי הקבוצות היו עם מאזן די זהה, גליל קטפה 43 כדורים חוזרים וירושלים 42 – כשכל אחת מהקבוצות חתומה על 14 ריבאונד התקפה, רק שירושלים תרגמה זאת ל-10 נקודות וגליל ל-5. הפועל גליל עליון איבדה 18 כדורים – כמות כפולה מזו של הפועל ירושלים, שתרגמה את איבודי הכדור הגליליים לקליעה של 23 נקודות – לעומת גליל שיצרה 10 נקודות כתוצאה מאיבודי כדור ירושלמים.

מרכס קאר, שקלע באחוזים רעים מהשדה, הוביל את קלעי הגליל עם 20 נקודות ו-4 כדורים חוזרים.
שחר עמיר קלע 17 נקודות, הקפטן ליאור קררה עם 12 נקודות.
ארבעה שחקנים קלעו 4 נקודות כ”א: תומר אסייג (4 אסיסטים), לנארד פרימן (11 ריבאונדים), אחמד היל ולוקאס גולנדברג.
שאקור ג’ויסטון אכזב שוב, עם נקודה אחת, 3 איבודים ו-6 ריבאונדים ב-24 דקות משחק.

הפועל גליל עליון לא עולה לשלב רבע גמר גביע הווינר. משחקה הבא ייערך ב-27/9, משחק אימון מול אליצור קרית אתא, שייערך באולם בחדרה.

עוד לא נכנס לתלם. שאקור ג’ויסטון (צילום: רז רם)