שרצקי עצבני

דו”ח שיפוט חריף כנגד התנהגותו של בעלי עירוני קרית שמונה במשחק הנוער מול מכבי חיפה. על העונשים שהטיל בית הדין של ההתאחדות לכדורגל על איזי שרצקי, בכתבה זו

ביום שלישי בשבוע שעבר קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה התארחה ברעננה למשחק ליגה מול מכבי חיפה, שהסתיים בתוצאת שוויון 2:2. היה זה משחק שבו משני הצדדים נשמעו טענות על רמת השיפוט, משחק שלא אחת התבטא באגרסיביות יתרה מצד שחקני הקבוצות. במשחק זה נכח איזי שרצקי, הבעלים של עירוני קרית שמונה, שלא חסך במילים על רמת השיפוט על פי דעתו.

 דו”ח השיפוט החריף מייחס לאיזי שרצקי אמירות פוגעניות כלפי שופט המשחק: “בדקה ה-42 של המשחק זיהיתי בן אדם ליד ספסל קרית שמונה, מתקרב לקו האורך ליד עוזר שופט מס’ 1 ואמר והזדהה שהוא איזי שרצקי – בעלים של קבוצת עירוני קרית שמונה והוא רשום בטופס המשח.ק מייד זיהיתי אותו צועק ועושה לי תנועות עם הידיים, תנועות לא ספורטיביות – ואומר לי: ״שופט שים משקפיים״ תוך כדי שהוא שם את ידיו על העיניים ועושה תנועת משקפיים. ניגשתי והזהרתי אותו בכרטיס צהוב, הוא לא נרגע ונכנס לתחום המגרש והתחיל להגיד לי ״אתה לא מכיר אותי״, ״תוך דקה אני עושה את הטלפונים שלי אתה לא תמשיך לשפוט״, ״יש לי קשרים וחברים באיגוד השופטים, אני אדאג שזה יהיה המשחק האחרון שלך ואתה לא תמשיך לשפוט״, ״אתה לא יודע מי זה איזי שרצקי״. נשלף לעברו כרטיס אדום”.

לא חסך בביקורת ובהאשמות. איזי שרצקי (צילום: פושקו)

לטענת השופט, גם לאחר שנשלף כרטיס אדום לעברו של שרצקי, התקרית לא הסתיימה וצוות השיפוט זיהה, ששרצקי אף לא היה רשום בטופס המשחק: “ביקשתי ממנו בכבוד לצאת מתחום המגרש. בעלי תפקידים קרית שמונה הוציאו אותו ליציע וביציאתו הוא לא נרגע והמשיך לצעוק ולאיים וחימם את אווירת המשחק. אחרי המשחק התברר לי שהוא ישב עד דקה 40 ביציע , אחר כך ירד ליד הספסל והתחיל למחות. עוזר שופט מס’ 1 העביר לי שהוא לא ישב בספסל בכלל – ורק בדקה זו ירד מהיציע והתחיל למחוות, הזדהה ואמר לעוזר שופט 1 שהוא איזי שרצקי ורשום בטופס המשחק כבעלים הקבוצה, אחרי המשחק התברר שהוא לא היה רשום בטופס משחק”.

איזי שרצקי לא הופיע לדיון שנערך בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. הדיין, ישראל שמעוני, גזר על שרצקי הרחקה מארבעה משחקים בפועל (לא יוכל לשבת לצד ספסל הקבוצה), קנס בגובה 1,000 שקלים פועל וקנס על תנאי בגובה 2,000 בפועל, במידה ויורשע בתקרית דומה במהלך עונת המשחקים הנוכחית.

בתוך כך, קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה שבה אתמול לפסגת טבלת ליגת העל, לאחר שסיימה בתוצאת שוויון 1:1 את המשחק מול בני יהודה ת”א, שנערך באצטדיון ר”ג. לעומתה, קבוצת נערים א’ זכתה בניצחון בכורה – 0:2 במשחק החוץ מול הפועל רמת השרון. על כך בהרחבה, בכתבה הבאה

ראויים ביותר לנצח. שחקני קבוצת נערים א’ של עירוני קרית שמונה