כדורסל: משחקה של צפת מול עפולה ייערך כנראה ביום שישי

למרות אישור מועצת עיריית צפת להעברת תקציב למ.ס “דניאל” צפת, הקבוצה טרם עברה בבקרה התקציבית

*. כתבה זו עודכנה בבוקר יום שלישי, 22 לאוקטובר, בשעה 11:00

עננה כבדה ריחפה בשבועיים האחרונים בנוגע להמשך קיומה של קבוצת הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת – שהוקמה בשנת 2011 ע”י ברוך מזרחי, מנהלה המסור מיום היווסדה. הקבוצה הצפתית מצאה עצמה בסיטואציה כלכלית קשה כתוצאה מחובות עבר ומחסור בערבויות לבקרה התקציבית של הליגה הלאומית, בשל סירובה של עיריית צפת לתמוך בקבוצה.

בימים האחרונים לקח על עצמו חבר מועצת העיר, יוחאי עזרא, את ניהול הקבוצה על כתפיו, על אף שאינו חלק מהקואליציה בראשותו של ראש העיר, יוסי קקון. הערב (שני) מועצת העיר אישרה להעביר 670 אלף שקלים לקבוצה, שאמורים לאפשר את המשך קיומה, אם כי נכון לבוקר יום שלישי, יום משחק פתיחת העונה מול הפועל מגדל העמק, הודיעה מנהלת הליגה הלאומית שהקבוצה טרם עברה בבקרה התקציבית – מה שגורם שוב לספקות בנוגע לעתידה. בצפת מאמינים שהענינים יסתדרו וטוענים, שככל הנראה תפגוש הקבוצה את הפועל מגדל העמק יזרעאל, ביום שישי הקרוב, בהיכל הספורט בעפולה.

בהודעת מנהלת הליגה הלאומית נכתב: “קבוצת מ.ס צפת טרם עברה בבקרה התקציבית, וזאת אחרי מספר אורכות שקיבלה הקבוצה מאיגוד הכדורסל שהתחשב במצב הביטחוני בו מצויה העיר. על אף זאת, עד כה הקבוצה טרם העבירה את כלל מחויבויותיה לבקרה התקציבית. אמש הגישה קבוצת מכבי מעלה אדומים פנייה לבית הדין העליון, ובהחלטה שהתקבלה נקבע כי משחקה של מ.ס צפת במחזור הראשון לא יתקיים הערב”.

יוצאים מחר לדרך. שחקני מ.ס “דניאל” צפת (צילום: מדיה מ.ס “דניאל” צפת)


את מ.ס “דניאל” צפת יוביל העונה צוות מקצועי בראשותו של מאמן הקבוצה בעבר ואגדת הכדורסל הצפתית, שלום (פופי) חדד – שמונה למנהל המקצועי בקיץ האחרון. מאמן הקבוצה הוא מיקי גורקה – שאימן בעבר בליגת העל מספר קבוצות ובראשן: הפועל ירושלים ובני הרצליה. בתפקיד עוזר המאמן איש צפת נוסף,  שי קדוש – שהספיק לשחק במ.ס “דניאל” צפת בטרם פרש ממשחק ועבר לשמש כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער וכעוזרו של שלום (פופי) חדד באימון הקבוצה. שי קדוש הוביל בעונה שעברה שתי קבוצות לזכייה באליפות: קבוצת הבוגרים של מכבי קרית ביאליק (ליגה א’ – שרון), קבוצת ילדים ב’ של הפועל גליל עליון (אליפות מחוז צפון). קדוש יאמן במקביל גם העונה בחטיבה הצעירה של הפועל גליל עליון.

תפס פיקוד מחדש. שלום (פופי) חדד


סגל הקבוצה יתבסס ברובו על שחקנים צעירים, המוכר ביותר שבהם הוא הרכז דולב משגב – שהספיק לשחק בעונה שעברה תקופה קצרה בהפועל חיפה מליגת העל. שורה של שחקנים צפתיים צעירים מעטרים את סגל הקבוצה, בראשם הסנטר צחי יתאח – ששיחק בעונה שעברה במכבי מעלה אדומים מהליגה הלאומית, הפורווד טל חדד – ששיחק בעונות האחרונות בקבוצות מאזור השרון בליגה הארצית, וכן יהודה ביטון, נווה כהן ושלו ברוך. לסגל חזר הרכז עומר אלעל – שהיה שותף בכיר לעליה מהליגה הארצית, כמו כן, הוחתמו שני שחקנים צעירים: שהגיעו מאליצור נחל שורק – הרכז – גיא דורון והפוורוד – יונתן זלאיט, הפורוורד אוריאל לייטמן – יהודי ממוצא ארגנטינאי שעשה עליה ארצה, הגארד אופק ריף – שנכלל בסגל הקבוצה בתחילת העונה שעברה ולאחר מכן המריא לארה”ב, הגארד – רותם ולנשטיין – ששיחק במכבי חיפה.

דולב משגב בקליפ ביצועים ממשחק מול הפועל גליל עליון בעונה שעברה (הופק ע”י ערוץ הספורט ומנהלת ליגת העל)


בגזרת השחקנים הזרים את עמדת הסנטר יאייש ברייס אנזה (26) – שבעונה החולפת שיחק בליגה הצרפתית השניה שם העמיד ממוצעים של 10.8 נק׳ 7.4 ריב׳ ו 2.4 אס׳ למשחק ב 25 דקות בממוצע. היום הודיעה הנהלת הקבוצה על החתמתו של הגארד קייל רידליי – ששיחק בליגת המשנה בהונגריה והעמיד ממוצע של כ-20 נקודות למשחק. השחקן מגיע לאחר שוונטריוס וולברייט ביטל את הגעתו ארצה. מוזמנים להתרשם בקליפים עם ביצועיו של הגארד הצפתי החדש. מתחת לפסקה זו תוכלו לצפות בקליפים עם ביצועיהם.

קליפ ביצועים של ברייס אנזה
קליפ ביצועים מהעונה שעברה של קייל רידליי