חצור: מיכאל קבסה זועם על יחס הממשלה

ראש המועצה טוען ליחס מנוכר מצד הממשלה למצוקות עמם מתמודד היישוב

ראש מועצת חצור הגלילית מיכאל קבסה מתמודד מזה 7 חודשים כראש מועצה עם מציאות ביטחונית קשה ומורכבת כשחצור הפכה לישוב הגדול בקו הגבול החדש נוכח פינוי יישובים רבים הקרובים יותר לגבול. במהלך תקופה זו פועל קבסה רבות על מנת לגייס תקציבים ממשרדי הממשלה לפינוי בעלי מוגבלויות וקשישים חסרי מיגון, למגן את המרחב הציבורי, לשפר את המוכנות וההערכות וכדומה. אך לצד פעילות אינטנסיבית זו עושה רושם שהגורמים בממשלה לא מבינים את המציאות.

“יש לנו כ- 300 חולים סיעודיים בחצור ללא מענה, אלו אנשים שגם אם יש להם מרחב מוגן הם לא יכולים להגיע אליו בזמן הנדרש על פי פיקוד העורף. זה מתסכל מאוד כראש מועצה שאין לי כלים לתת פתרונות ומענים לאוכלוסיות ספציפיות” אמר ראש המועצה קבסה, “אני פונה ודופק על השולחנות כבר חודשים ולצערי יש אטימות בלתי נתפסת. כולם מדברים יפה, אומרים שיסייעו ושום דבר לא קורה. אם לא הייתי מגייס כמיליון ₪ מפילנטרופיים בחו”ל גם רמת המוכנות הייתה פחות טובה. אנחנו חווים בשבועות האחרונים מטחים רבים אנחנו מותחים את החבל , אולי מישהו מחכה שיהיו פה חלילה קורבנות כדי לעזור לנו אבל חייבים להתעורר!”

ראש המועצה סבור כי ייתכן ויש דרך באמצעותה מקבלי ההחלטות יבינו את המציאות בגליל: “אין דרך אחרת- המדינה חייבת לפנות את הקשישים והסיעודיים שאין להם אפשרות להגיע תוך 30 שניות למרחב מוגן. אם הם לא מבינים את זה אז שיבואו לכאן ללילה, אני מוכן לארח את השרים והיועצים המשפטיים שלהם כאן על חשבוני, שיגיעו ויחוו מה קורה פה. כולם מתרצים שאנחנו לא בקו 9 ק”מ, אז שיבואו עם היועצים המשפטיים, שיצאו מהלשכה החמימה ויבואו לראות את המציאות שלנו”.

מאוכזב מיחס הממשלה. מיכאל קבסה (צילום: דוברות מועצת חצור)