חצור: הצצה להתנהלות החמ”ל היישובי

בחמ”ל של היישוב פועלים 24/7 על מנת לתת מענה לאתגרים הביטחוניים עמם מתמודד היישוב

*. צילום: דוברות מועצת חצור

מאז יום חמישי שעבר הגליל בפרט והצפון בכלל נמצאים תחת אש ובכוננות מוגברת נוכח פעילות צה”ל בלבנון והתעצמות הירי לעבר שטח ישראל. בחצור הגלילית הצליחו לעבור את הימים הסוערים בצורה טובה בזכות ההערכות המקדימה שביצעו במועצה.

כבר ביום חמישי בלילה נפתח חמ”ל החירום סביב השעה 23:00 עם הגעת ההתראה לירי לעבר הישוב. ראש המועצה מיכאל קבסה יחד עם צוות היקל”ר בהובלת דרור לוי כינסו את צוותי החירום, חידדו הנחיות וראש המועצה נתן אור ירוק למעבר משגרת חירום לכוננות גבוהה יותר. אומנם הלילה הזה עבר בצורה שקטה, אבל בשישי כבר התחילה הסערה.

אזעקה רודפת אזעקה והנחיות לשהייה בסמוך למרחבים מוגנים היו חלק מרכזי מסוף השבוע, מערך החירום יחד עם הדוברות במועצה עבדו סביב השעון והצליחו להעביר מידע בזמן אמת לתושבים באמצעות הכלים הרשמיים: וואטצאפ, פייסבוק, טלגרם ואף שימוש בSMS, הודעות קוליות ואמצעים נוספים.

בצאת שבת כבר חווינו עליית מדרגה נוספת עם החמרת הנחיות פיקוד העורף, במועצה התקבלה החלטה שלא לפתוח את מוסדות החינוך וכעבור זמן קצר גם בפיקוד העורף החליטו לסגור את מוסדות החינוך. באופן מידי עברו במועצה ללמידה מרחוק וצוותי החינוך שמרו על קשר ישיר ורציף עם התלמידים.

במקביל לכך, מידי יום התקיימו הערכות מצב, בכל יום יצאו הודעות רציפות לעדכון הציבור, כיתת הכוננות התכנסה לחידוד הנחיות והגברת כוננות ובשורה התחתונה הישוב צלח בצורה חלקה את עליית המדרגה ונראה כי במועצה ערוכים גם לשלב הבא.

ביום שני אירחו במועצה בביקור מיוחד את מנכ”ל משרד הפנים והממונה על המחוז. השניים השתתפו בהערכת מצב והתרשמו מאוד מהפעילות המוסדרת והאיכותית במועצה הצפונית. אגב, הנחיות פיקוד העורף לא אפשרו פתיחת ‘שמרטפייה’, במועצה בהובלת אגף החינוך יצרו מתווה יצירתי במיוחד- עובדים חיוניים שנזקקו לסיוע קיבלו מענה פרטני עד הבית. בליל שלישי, עקב ההסלמה הורה ראש המועצה מיכאל קבסה על חלוקת שלב א של ציוד לשהייה ממושכת למקלטים. מדובר בכיסאות ומזרנים ובמועצה מציינים כי ממשיכים לבחון את המצב ומתי לחלק ציוד נוסף.

ראש המועצה מיכאל קבסה ציין: “אנחנו בעיצומה של מערכה וגם במהלכה חשוב להודות לצוותי המועצה, היקל”ר וכלל כוחות הביטחון על הפעילות האינטנסיבית. כעת, עלינו להמשיך להיות ערוכים גם לשלב הבא. אני מבקש מהתושבים לשמור על דריכות, ערנות ולהיות קשובים להנחיות פיקוד העורף והערוצים הרשמיים של המועצה”.