טאקוונדו: מרגש – אסף יסעור זכה במדליית זהב באולימפיאדה

לוחם האטקוונדו קטוע הידיים מהגולן זכה במדליית זהב באולימפיאדה הפראלימפית בפריז

גאווה עצומה למדינת ישראל – ובפרט לגולן. לוחם הטאקוונדו, אסף יסעור (22), מהמושב אלוני הבשן שבגולן, שזכה בחודש ספטמבר האחרון במדליית זהב באליפות העולם, שנערכה במקסיקו, סיים יום תחרויות מושלם בטורניר הפראלימפי של אולימפיאדת פריז עם מדליית זהב למתחרים במשקל עד 58 ק”ג.

אסף יסעור זכה בניצחון 6:23 בשלב המוקדם מול מתחרה מתאילנד, לאחר מכן זכה בניצחון 6:16 על יריב מטיוואן ולפני זמן קצר ניצח בתוצאה 12:19 את עלי ג’אן אוזקאן – נציג טורקיה, סגן אלוף העולם.

להצדיע לו. אסף יסעור (צילום: איגוד הטאקוונדו)

אסף יסעור, שלפני כ-9 שנים איבד את ידיו כתוצאה מהתחשמלות, חדר להרבה לבבות בעקבות ההתמודדות ההירואית שלו. יסעור, שהיה בן 13 בעת המקרה הקשה, בדיוק שבוע לפני חגיגת בר המצווה שלו, הבחין בכדור בחדר החשמל המרכזי של אלוני הבשן, וקפץ פנימה כדי להוציאו. כשטיפס וניסה לצאת מן החדר, מעד ונאחז בכבל חשמל. כבל החשמל נשא מתח של יותר מ-12 אלף וולט, ויסעור התחשמל ונפגע קשות. הוא הוטס במסוק לבית החולים שיבא, שם נאלצו הרופאים לקטוע את שתי ידיו. לאחר התאונה, ערכו הוריו מסע גיוס תרומות ברשת, על מנת להשיג את הכסף שנדרש להתאמת ידיים ביוניות עבורו בארצות הברית. כשהצליח להשיג את הידיים המיוחלות החל החיבור שלו עם ענף הטקוונדו בצוותא עם המאמן יחיעם שרעבי – ומאז הוא עושה חיל בתחרויות בינלאומיות.

צוות אתר “גליל עולה” מברך את אסף יסעור על ההישג הגדול. מצדיעים לך !!!

אסף יסעור עם מדליית הזהב באליפות העולם 2023 (צילום: איגוד הטקוונדו)