כדורשת: שרית חדשי עושה חיל בגולן

שרית חדשי, בת 38. אמא לשלושה, גרה ברמת מגשימים, עושה חיל כמאמנת וכשחקנית. זמן מצוין להפנות זרקור לדמות ספורטיבית מיוחדת בנוף

מאת: סיני משה רובינשטיין – מחלקת ספורט מועצה אזורית גולן

השלכות המלחמה אינן פוסחות על הספורט בצפון ובפרט על הגולן, אך עשרות מנשות הגולן אינן מוכנות לוותר על אהבתן לכדורשת והן ממשיכות להיות פעילות בליגת הכדורשת האזורית. דמות בולטת בעשייה היא שרית חדשי, אמא “במשרה מלאה”, שתורמת רבות הן כשחקנית והן כמאמנת.

שרית מספרת לנו על עצמה שלפני שש שנים פרסמו על אימון ניסיון בקבוצת בנות – הרמה, שרית מיד הגיעה והתאהבה. שרית מוסיפה ומספרת שלא הרבה יודעים אבל הכדורשת זה משחק שהומצא לפני הכדורעף, היופי בו זה שכל אישה יכולה. לא משנה גובה, משקל, גיל. היום הוא המשחק הכי פופולרי בארץ לנשים מעל גיל 25.

בכדורשת שרית מצאה את היכולת שלה להתפתח עם הזמן. זה משחק שקשה להישאר בו בתוך הקופסא. צריך לדעת לנצל ולראות את המגרש כדי לייצר נקודות. שרית משחקת בקבוצת בנות הרמה שמשחקת כבר כעשור בבני יהודה, יש להן ספונסר שתומך בהן כבר שנתיים. חברת פי וי סקיי של ינון בן ציון וחן בן – עזרא, שרית היא הקפטנית בקבוצה והיא יקרה לליבה עד מאוד. הדרך שהקבוצה הזו עושה היא מדהימה, מדי שנה נוסעות לטורנירים וחוזרות עם לא מעט(ואפילו הרבה) גביעים.

שחקניות הנשמה של הגולן. המאמנת-שחקנית במרכז התמונה


לפני שנתיים יצאו לייצג את מועצה אזורית גולן בטורניר המועציאדה הראשון מסוגו באילת, טורניר שנמשך כ4 ימים עם קבוצות מכל הארץ. הקבוצה הגיעה למקום השני והמכובד. לפני שנה סיימה שרית קורס מאמנים וכיום היא מאמנת את קבוצת “בזלת”, קבוצת כדורשת שמורכבת בנשים בגולן. שרית מאוד נהנית לאמן, חשובה לה הקבוצה וחשוב לה לבנות אימון שמדויק להן ושמאפשר את ההתקדמות של כל אחת ואחת. יש שם מגוון של נשים ולכל אחת יש מקום חשוב בקבוצה,בקיץ האחרון החליטה שלא מספיק נשים לוקחות חלק במשחק הזה והקימה את ה’רשת פתוחה’. הקונספט הוא להירשם ופשוט לבוא לשחק, יש כיום כ60 נשים בקבוצה והיא מכוונת לעוד.

שרית מנסה לפתוח רשת נוספת בעמק הירדן ובצפון הגולן, זה מאוד כיף. מי שנרשמת ומגיעה ולשעתיים מתנתקת מהכול ופשוט משחקת עם נשים שהיא מכירה וגם כאלה שלא. שרית מאוד רוצה שהכדורשת בצפון יתפתח יותר ויקבל יותר מודעות. שתהיה תמיכה כלכלית ואופציה מקצועית יותר להתפתח כאן, בימים אלו קמה קבוצת כדורשת נוספת בגולן. השלישית במספר וזה משמח וחשוב מאוד. הקבוצה ששרית משחקת בה היא משפחה לכל דבר, הן ביחד בטוב ובקושי. חברות מדהימות שתמיד שם אחת עבור השנייה,המטרות של שרית לעתיד הן להקים ליגה מקצועית תחרותית ומוכרת בגולן שמורכבת ממגוון קבוצות. שיהיו יותר נשים ששותפות לדבר הזה, לקחת עם הקבוצה שלה את המקום הראשון בליגה. שנה שעברה ניצחה קבוצתה ב-12 משחקים מתוך 12 לאורך העונה והפסידה בחצי הגמר, הפסד כואב אבל שרית אומרת שהיא מאמינה שהאליפות תגיע כבר בשנה הבאה.



שרית מאחלת לעצמה להמשיך להצליח ולהתפתח ככל האפשר כשחקנית וכמאמנת ולהמשיך להגשים חלומות.

ליהי בן – ציון, שמשחקת עם שרית בקבוצת בנות הרמה לא חוסכת בשבחים:””שרית ואני משחקות יחד בקבוצת בנות הרמה אך לפני כל זה שרית היא חברה קרובה ואהובה,היא אדם מצחיק ומלא אנרגיה, שחייה את חייה בכל הכוח והעוצמה.היא אישה חזקה מאוד עם המון כוחות פנימיים, יודעת להתעלות מעל משברים ולגדול מהם,שרית שחקנית כדורשת נפלאה. יש לה ראיית מגרש נדירה (לא פחות!) היא חיה ונושמת כדורשת כשחקנית ומאמנת, בשנה האחרונה אימנה את קבוצת בזלת קידמה אותן בצורה ניכרת. שרית ניחנה באהבת המשחק ואהבת האדם והיא עושה עבודה מעולה ברמה האישית וקבוצתית כשחקנית וכמאמנת”.

מיכל צברי, שמתאמנת עם שרית בקבוצת בזלת בנטור מספרת לנו עליה ש:” כמאמנת-קודם כל, היא פריקית של כדורשת, היא רואה את כל המשחקים אונליין, ועוקבת אחרי כל המהלכים והתנועות של כל השחקניות.היא מאמנת קשובה, אבל שדורשת עבודה ומאמץ על המגרש. היא יודעת מה היא עושה ולאיזה מטרה היא מכוונת, יודעת לתת את הפידבק הנכון ולגרום לשחקניות להרגיש נח וטוב באימון. היא שמה דגש על הדברים החשובים ורוצה לנצל את כל הזמן שיש לה כדי שנהיה הכי טובות, היא מפרגנת ומראה לכל אחת כמה היא טובה ומצליחה.זה מאוד ברור שהיא המאמנת, אבל בשביל כולן היא גם חברה, ויודעת לצחוק איתנו ולהנות מהביחד.”

מכאן אנחנו מאחלים לשרית המון בהצלחה בהמשך הדרך שלה בעתיד לבוא, ממחלקת – הספורט במרכז קהילתי גולן. עלי והצליחי