קרית שמונה: 8 פצועים במטחים לגליל העליון

כתבה זו תתעדכן, אם וכאשר יהיו התפתחויות נוספות

סדרת אזעקות בעיר קרית שמונה ובמעיין ברוך קצת לאחר השעה 19:30. מדיווחים ראשונים מכוחות הביטחון, יש נפגעים וגם שריפות פרצו. בתחילה דווח על 4 נפגעים, אך בעדכון שהוציאה לאחר צאת השבת דוברות המרכז הרפואי זיו בצפת נמסר על 8 פצועים בסך הכללי:

במהלך השבת סמוך לשעה 17:30 הגיעו באופן עצמאי, אל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו, שני פצועים מכיתת הכוננות של מעיין ברוך, שנפגעו כתוצאה מהנפילות במרחב.הנפגעים סובלים משאיפת עשן. מצבם מוגדר קל.מאוחר יותר 4 חיילות צה”ל שנפצעו כתוצאה מהשיגורים לצפון הארץ שהופעלו בשעה 19:15, פונו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי זיו.כולן עם פגיעות רסיסים.חיילת צה״ל אחת, עם שבר פתוח ביד, מורדמת ומונשמת. הוכנסה לחדר ניתוח. מצבה מוגדר קשה.חיילת נוספת נפצעה באורח בינוני ושתי חיילות נוספות נפצעו באורח קל.המשפחות עודכנו.בנוסף מאותו אירוע, הגיעו למלר״ד בזיו, שני פצועים קל, האחד בן 77, תושב קרית שמונה עם פגיעות רסיסים. הפצוע השני, עובד זר, בן 37″.

ממשטרת ישראל נמסר: “המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי אמל”ח בסביבת העיר קרית שמונה. מדיווח ראשוני קיים מידע על מספר נפגעים וכן נזק שנגרם לרכוש.שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. משמעת אזרחית – מצילה חיים. אנו קוראים להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל”.

מדוברות כבאות והצלה צפון נמסר: “מספר דיווחים על שריפות במרחב קרית שמונה כתוצאה מהמטח האחרון. בשעה האחרונה התקבלו מספר דיווחים במוקד 102 על שריפות במרחב קריית שמונה כתוצאה מהמטח האחרון. מספר צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בדרכם למקום, מדובר במספר מוקדי שריפות בשטחים פתוחים”. עוד נמסר מאוחר יותר: “צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בפיקודו של רב-רשף גדי אזולאי, פועלים בשריפת שטח פתוח בקריית שמונה כתוצאה מירי רקטי מלבנון. לוחמי האש הצליחו לבלום את התפשטות האש לעבר בתי מגורים ובשלב זה פועלים להשגת שליטה באירוע וכיבוי סופי”.

מדוברות עירית קרית שמונה נמסר: “בדקות האחרונות הופעלו 4 אזעקות בקריית שמונה בעקבות מספר שיגורים מלבנון. רוב הטילים יורטו. בעקבות היירוטים שבוצעו, יש לנו 4 נפגעים משברי יירוט. הארבעה מקבלים טיפול רפואי. שלושה במצב קל ואחד בינוני. צוותים של הרשות יחד עם כיתת הכוננות, הקב”ט העירוני, השיטור העירוני ושוטרי תחנת קריית שמונה מסתובבים בעיר כדי לאתר נפילות במידה והיו ובודקים את המצב בעיר. יש נזק לרכוש ולתשתיות. שוטרי וחבלני המשטרה מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחרי שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. אנו מבקשים מהתושבים שנשארו בעיר לא להתקרב ולא לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך מייד למוקד 100 של משטרת ישראל”.

צילום: דוברות מד”א

הכי נפוצים

פלאשים בגליל