חצור: מיגונית במוסדות חינוך, מרחיבים את כיתת הכוננות

ראש המוצעה, מיכאל קבסה, שחזר מלחימה בעזה, שם דגש משמעותי על מוכנות היישוב להתמודדות עם מצבי חירום

בחצור הגלילית ממשיכים לעמול כל הזמן סביב שיפור המוכנות לחירום תוך שמירה מקסימלית על שגרת פעילות בישוב הצפוני. במסגרת זו, השבוע הוצבו 2 מיגוניות נוספות במוסדות החינוך בחצור הגלילית, מדובר על קול יהודה ושבת סופר כאשר מיגוניות אלו נועדו לתת מענה בזמן ההמתנה להסעות וכן לאורך יום הפעילות במוסדות החינוך. הצבת המיגוניות התאפשרה לאחר פעילות אינטנסיבית של המועצה המקומית ואגף הביטחון מול פיקוד העורף וגיוס תקציב של למעלה מ 100,000 ₪ עבור שיפור המוכנות לחירום ומיגון מוסדות החינוך בחצור הגלילית. במועצה מציינים כי ימשיכו לפעול כל העת על מנת לשפר את המוכנות לחירום בכל חלקי הישוב ועל אחת כמה וכמה במוסדות החינוך בחצור הגלילית.

מיגונית בשטח בית ספר ביישוב



בתוך כך, נמשכת הפעילות המואצת בחצור הגלילית לשיפור ושדרוג המוכנות לחירום.  לאחר שהושלמו מספר תרגילים מתקדמים, המשלבים בין גורמים שונים ומשדרגים את מוכנות המועצה והאגפים השונים לחירום, במועצת חצור הגלילית מזמינים את התושבים להצטרף לעשייה.

“הישוב שלנו, השכנים שלנו, ההורים שלנו, האחים שלנו- כולם זקוקים לעזרה שלנו בתרחיש חירום משמעותי. על מנת שניתן יהיה לתת מענה ראוי ואיכותי בזמן אמת, נדרשת ערבות הדדית והתגייסות של כולנו, כל אחד בתחומו” אמרו במועצה.

עוד הוסיפו גורמים במועצה: ” במסגרת זו, מתבצעת בימים אלו פעילות מואצת לגיוס מתנדבים, במגוון תחומים, לרבות דוברי שפות, צוותים לרובעים השונים בכל חלקי הישוב, הרחבת כיתת הכוננות, הגדלת צוות סע”ר וכדומה. המתנדבים החדשים יעברו הכשרות מתאימות, כך שבעת חירום תוכל המועצה להיעזר ביכולותיהם, על מנת לסייע לתושבי הישוב. בימים אלו עמלים במועצה על השקת תוכנית מפורטת לגיוס משמעותי של מתנדבים לצורכי החירום.

“עלינו להיות ערוכים לכל תרחיש. אחרי מה שראיתי בבארי, אני לא מוכן לקחת סיכונים” אמר ראש המועצה מיכאל קבסה, “אנחנו חייבים להיות ערוכים גם למצב בו נדרש לתת מענה לצרכי התושבים, במשך שלושה ימים ללא גורמים חיצוניים של צבא וכו’, לשם כך אני קורא לתושבים: הצטרפו כעת ליחידת המתנדבים”. להצטרפות ליחידת המתנדבים חייגו: 046916999.

לא מקלים ראש באיומים. מיכאל קבסה וגורמי הביטחון המלווים את המועצה בחמ”ל היישוב