התעשיינים דורשים הטבות מס אטרקטיביות בגליל העליון

התעשיינים בגליל לשר הכלכלה: כיום אין יתרון ליזמים להקמת מפעלי תעשייה. בקריית שמונה ובגליל – עקב הטבות זהות באזורי התעשייה יקנעם וקיסריה

במפגש שערך שר הכלכלה ניר ברקת, מנכ”ל משרדו עו”ד אמנון מרחב, הצוות המקצועי של המשרד, וראש מועצת מבואות החרמון בני בן מובחר עם תעשיינים מהגליל, העלו התעשיינים בפני השר את המצוקות והאתגרים בפניהם עומדים המפעלים בגבול הצפון מאז פרוץ המלחמה.

התעשיינים הודו לשר על הגעתו במטרה לשמוע על המצוקות, וביקשו ממנו לקדם יתרון למפעלי הצפון בהתמודדות במכרזים ממשלתיים, כמו גם סיוע בקידום אישורים להרחבות המפעלים, אשר תקועים זמן בירוקרטי רב במשרדו, כמו כן, ביקשו את העברת תקציבי הסיוע שהובטחו לתעשיינים לטובת משכורות לעובדים, לחודשי המלחמה, אשר טרם הועברו.


חיים קמין מנכ”ל מפעל “גליל קירור” וגדי נתניאל מנכ”ל מפעל “עוף הגליל” בבעלות ה’חברה לפיתוח הגליל” הממוקמים באזור התעשייה הדרומי בקרית שמונה, אמרו לשר כי אין משמעות כיום לתחום עידוד השקעות הון, ליזם או תעשיין המעוניין להקים מפעל בגליל, וחייבת להיות הטבה משמעותית כזו, מאחר וכיום ההטבות ליזמים באצבע הגליל זהות לאלו הניתנות באזורי התעשייה קיסריה או יקנעם, כך שלא רק שאין יתרון כלכלי ליזם להקמת תעשייה בקו העימות בצפון, אף גרוע מכך- המחירים יקרים יותר לתעשיות הצפוניות עקב הכרח שינוע הסחורות למרכז הארץ, מצב של מחסור תמידי בכוח אדם מקצועי, כשלאלו מתווסף גם האיום התמידי בהשבתת המפעל עקב מצב ביטחוני, כפי שקורה בימים אלו.

בנוסף, העלו בפני השר את הבקשה להכניס את בתי הקירור והאריזה בפריפריה, למסלול מענקים בהשקעות, שכיום לא מגיעות, וכן בחינת אפשרות שיאושרו תוכניות הרחבה במקביל להכנת תכנית ולא רק לאחר סיום התוכנית. עוד עלתה סוגיית המחירים הגבוהים למים לתעשייה, והתעשיינים ביקשו מהשר לטפל בהורדת המחיר לפחות לשנה הקרובה.

השר ברקת אמר לתעשיינים כי הוא ממשיך בתוכניתו לאכלוס אצבע הגליל בעוד ארבעים אלף איש, ובעידוד הקמת תעשיות שיתרמו לכלכלת ופרנסת האזור והבטיח לבדוק את נושא עידוד השקעות הון והמכרזים. כמו כן, ציין כי ייפגש שנית עם התעשיינים בליווי צוותו המקצועי, למפגש פרטני בו יוכל להציג כל אחד ממנכ”לי המפעלים את האתגרים והצרכים האינדיווידואליים שלו.

התעשיינים הודו לשר וצוותו על הגעתם והזמן הרב שהקדישו ברצון אמיתי לתת מענה למכלול הבעיות והאתגרים עקב המלחמה. את המפגש אירח מפעל ‘רימוני פלסט.

מנכ”ל משרד הכלכלה אמנון מרחב (משמאל), עם מנכ”ל מפעל גליל קירור חיים קמין במפגש התעשיינים בקרית שמונה