דוד אזולאי: ראש הממשלה, תגיע לשטח ופגוש אותנו

דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, בפוסט עם קריאה חד משמעית לרה”מ להיפגש בצפון עם ראשי רשויות בקו העימות

תושבי הגליל שלום, מאז ה7 באוקטובר, בכל בוקר אני מקדיש כמה דקות למחשבה מה היה קורה לנו, אילו אותו הבוקר היה נפתח כאן על קו הגדר הצפונית, ולא מצליח לעכל או לחשוב אפילו איפה היינו נמצאים היום אם בכלל היינו בין החיים. בוקר השבת הארורה הזו הינה אבן בוחן משמעותית למדיניות מדינת ישראל והממשלה בשמירה על ביטחונם של תושבי הצפון והדרום.

לצערי הרב, אנו הופכים לקורבנות עתידיים של ׳מדיניות ההכלה׳ – אמירה שאני באופן אישי שמעתי מהמדינאים שלנו ובטח שמכל מפקדי צה”ל בגזרה. בשלושים ושש הימים האחרונים אנו, מנהיגי הרשויות והתושבים, עומדים בגבורה ונמצאים בהמתנה דרוכה ומאפשרים לצה”ל לפעול בדרום ובצפון. ככל שהימים חולפים אני חש כי מדינת ישראל והנהגתה פחות ופחות מתייחסת לצפון והתחושה היא כאילו נשכחנו מאחור , המלחמה בדרום תסתיים ואנו נחזור לבתינו למצב של טרום ה 7.10. הייתכן?!?! אני שמח שכל מנהיגי היישובים בגבול הלבנון – ללא יוצא מן הכלל – תומכים שאין חזרה ליישובינו ללא הסרת האיום בצפון והכרעת חיזבאללה, אם במהלך מדיני או צבאי.

דורש את היחס שמגיע לצפון. דוד אזולאי


לפני כמה ימים קיבלנו כל ראשי הרשויות בגליל זימון לשיחה עם ראש הממשלה, שאמורה להתקיים ביום ראשון בקריה בתל אביב ואשר מבקשת לדון במצב ולקבל סקירה. כמי שחי בגליל יחד עם תושביי ומכיר כל אבן על גבול הלבנון מהים ועד הר דב, אני עומד על כך שביקור שכזה חייב להתקיים בצפון ולא עמוק באיזה בונקר בקריה בתל אביב. האמירה של ראש הממשלה חייבת להיאמר מולנו פה בגליל (כמובן במקום בטוח עבורו) ולא בתל אביב. ראשי הרשויות שהוזמנו לפגישה מתווכחים כעת, ברמה העקרונית, האם נכון לנו ולכם שנשתתף במפגש הזה במתכונתו הנוכחית. חלקנו, ואני בתוכם, מצדדים בהגעת ראש הממשלה לגליל (!) אנו משוכנעים שעליו לומר את דבריו בכבוד ובמקום הראוי. המסר חייב להיות פיסי! עליו לחוש את הגבול בעודו מדבר.

החלק האחר של מנהיגי הגליל סובר שיש להיענות להזמנת ראש הממשלה והם מתכוונים לנסוע למפגש בתל אביב. תושבים יקרים, אין באמירה זאת, חלילה, לטעון שאנו תומכים בהתעלמות או החרמה של ראש הממשלה, ההיפך הוא הנכון. אנחנו מבקשים כי ראש הממשלה יאמר בגלוי, פה בגליל, את הדברים הבאים; ׳אין חזרה למצב של טרום השבת הארורה ששינתה את מציאות חיינו׳מתוך מקום של שקיפות, החלטתי לשתף את כל תושבי קו העימות לאמר את דבריהם לראשי הרשויות שמנהיגים אתכם ואשמח לדעת את עמדתכם בעניין.

רוצים לשוב ליישוב מוגן ולחיות בביטחון. ילדי מטולה בפעילות בחופש הגדול

הכי נפוצים

פלאשים בגליל