דבר מפקד מחוז צפון בשירותי כבאות והצלה

בצל המתיחות בגבול הצפון: מפקד מחוז צפון בכבאות והצלה ביקר בתחנה אזורית גליל-גולן

תחנה אזורית גליל-גולן חולשת על המקטע הארוך ביותר של קו הגבול הצפוני, עם יישובי קו-עימות סמוכי גדר.ביום חמישי הגיע מפקד מחוז הצפון בכבאות והצלה תת-טפסר יאיר אלקיים לביקור בתחנת הכיבוי האזורית גליל-גולן ובחן את הערכותה לחירום. מפקד המחוז קיבל סקירה ממפקד התחנה, טפסר-משנה נתן בנשימול, על מעבר התחנה משגרה לחירום: גויסו והוכשרו עשרות “כבאים כתומים”- לוחמי-אש במילואים של פיקוד העורף, הופעלו נהלים ופקודות לשעת חירום, בוצע רענון הכשרה ליחידות יישוביות וכיתות-כוננות, קבלת רכב כיבוי “סער” משוכלל ליחידה יישובית ברעם אשר כבר פעל בכיבוי שריפה כתוצאה מירי נ”ט וביצוע אימונים ותרגולים ללוחמי-האש בתחנות המרחב.

יש על מי לסמוך. לוחמי האש מתחנת גליל-גולן ותת טפסר, יאיר אלקיים

מפקד המחוז ומפקד התחנה קיימו מספר פגישות עדכון עם ראשי רשויות, מועצות וגורמים צבאיים. מאז תחילת הלחימה טיפלו לוחמי האש של התחנה במספר אירועי שריפה כתוצאה מירי בקו הגבול ומנעו את התפשטות האש למבנים ויישובים.

מפקד מחוז צפון, תת-טפסר יאיר אלקיים, אמר בסיום הביקור: ״כלל תחנות מחוז צפון פועלות במתכונת חירום מתחילת המלחמה. תחנת גליל-גולן, שאתגריה מורכבים ורבים, ערוכה ודרוכה במוכנות שיא. לוחמי האש ומטה התחנה חדורי מוטיבציה ואין לי ספק כי יגנו על העורף האזרחי בכל משימה אליה יידרשו ובכל עת״