כדורסל: כמה קרוב, ככה רחוק

הפועל גליל עליון נחלה הפסד כואב להפועל אילת, שמארחת טורניר מרובע

ערב מאכזב ומתסכל להפועל גליל עליון, שלוקחת חלק בטורניר אילת בו משתתפות גם הפועל אילת, הפועל באר שבע ואא”ק לרנקה הקפריסאית. הפועל גליל עליון נתנה פייט חזק לקבוצה עם סגל איכותי, שכולל גם שני שחקנים שהיו דומיננטיים בזכיה של הפועל חולון באליפות המדינה בשנת 2022: הגארד טיירוס מגי והפורוורד מייקל קייזר. גליל הייתה קרובה מאוד לנצח את המשחק, אך שילמה ביוקר על אחוזי קליעה נמוכים מקו העונשין ובסיום ניצחה הקבוצה הדרומית 83:84 והיא תפגוש במשחק הגמר את הפועל באר שבע, שניצחה את הקבוצה מקפריסין – שתפגוש את הפועל גליל עליון מחר בשעה 16:00 למשחק על מקומות 3-4.

האכזבה מובנת. שחקני הגליל בסיום המשחק (צילום: מדיה הפועל גליל עליון)


הפועל גליל עליון עלתה למשחק עם חמישייה הכוללת את רועי הובר, מייק בות’וול, דניאל רוזנבאום, לוטן אמסלם וברנדון גארט. אחרי מחצית ראשונה בינונית, שכללה רבע ראשון רע מבחינה הגנתית – שהסתיים ביתרון אילתי 16:27 ורבע שני טוב יותר – שהסתיים ביתרון 36:40 לזכות אילת, הגיע לו רבע שלישי עוצמתי במיוחד של הגליל – שקלעה במהלכו 30 נקודות, ירדה בסיומו ביתרון 62:66, רבע שבו הצטיין הגארד, וינסט סנפורד. הרבע האחרון של המשחק נפתח בצורה עוצמתית מצידה של אילת, שרצה ל-6:18 וצעדה ביתרון של 8 נקודות. חן גיא ווינסט סנפורד הובילו את גליל לקאמבק, שהושלם עם קליעה של הקפטן רועי הובר, “אקס” אילת, שחולל מהפך והעניק לגליל יתרון 82:83 כחצי דקה לסיום, אך עבירה שבוצעה על טיירוס מגי תורגמה ע”י הגארד האילתי לצמד קליעות עונשין, שחוללו מהפך אילתי וקבעו את תוצאת המשחק – ניצחון 83:84 לזכות אילת.

שני שחקנים שלא פתחו בחמישייה הגלילית היו ברשימת הקלעים המובילים: וינסט סנפורד – שקלע 16 נקודות וחן גיא – שקלע 13 נקודות. יתר הקלעים: דניאל רוזנבאום – 14, ברנדון גארט – 10, רועי הובר – 9, לוטן אמסלם ומייק בות’וול – 6 כ”א, יהל פלג ומירון רוינה – 4 כ”א, ליאור קררה – נקודה אחת.

מחר יקוו לנצח את הקפריסאים. שחקני הגליל (צילום: מדיה הפועל גליל עליון)