צפת: העשרה מרגשת לחדר הטראומה של המרכז הרפואי ‘זיו’

מיזם שפיתחה הסטודנטית מאורט בראודה שנפטרה, הוטמע בחדר הטראומה ב’זיו’

סטודנטים מהמחלקה להנדסת מכונות במכללה האקדמית בראודה עיצבו פתרונות להקלה על צוות הטראומה בעת מקרי חירום רפואיים, במסגרת שיתוף פעולה מתמשך בין המכללה למרכז הרפואי. לאחרונה הציגו הסטודנטים את הפרויקטים, ביניהם, מיזם למניעת הסתבכות כבלים של מכשיר א.ק.ג, שפיתחו הסטודנטיות נופר זורע ואור יקיר ז”ל, שנפטרה מבעיה לבבית לפני שהספיקה לסיים את הפרויקט עם חברתה.

באירוע שהתקיים במרכז הרפואי ‘זיו’ הוצגו הפרויקטים של הסטודנטים, ונופר הציגה לזכרה של שותפתה את הפרויקט יחד עם חבריה לכיתה, מול נציג המשפחה של יקיר ז”ל, נציג המכללה, צוות הטראומה והנהלת המרכז הרפואי.פרויקט נוסף שהוצג הוא שולחן ניטור. מתקן לאחסון ציוד לטיפול מהיר ויעיל בפצוע המגיע לחדר הטראומה. המתקן, שתוכנן ונבנה על ידי ירדן הראל, שחף אהרונוביץ, עמית נוימן וגיל פייקין, הוא ארון ציוד ייעודי עם גישה מהירה ונוחה למכשור רפואי קריטי.

זהו המיזם השלישי שמבצעים סטודנטים מהמכללה עם המרכז הרפואי ‘זיו’, והוא תולדה של שיתוף פעולה שנמשך מזה מספר שנים, במהלכם מפתחים הסטודנטים עזרים לעולם הרפואה. הפרויקטים פותחו במסגרת הקורס ‘פתרונות הנדסיים לעולם הרפואה’ (Designing Engineering Solutions to Surgical Problems), במהלכו סיירו הסטודנטים בחדר הטראומה של המרכז הרפואי ‘זיו’ ושמעו מצוות המלר”ד (מחלקה לרפואה דחופה) על האתגרים שיש במקרי חירום רפואיים ובמתן הטיפול הרפואי.

מהנהלת המרכז הרפואי ‘זיו’ נמסר: “תודה לראש המחלקה להנדסת מכונות ומובילת פרויקטים שיקומיים במכללת בראודה, ד”ר אורית בראון בנימין ולמנהל יחידת הטראומה של המרכז הרפואי ‘זיו’ ד”ר אלכסנדר ברסלבסקי, על שיתוף פעולה פורה שתורם לכלל מטופלי המרכז הרפואי”.