כדורגל: הסיפור של הפרויקט, שזיכה את עירוני ק”ש באות הנשיא

פרויקט “אל תשליכני” זיכה את עירוני ק”ש באות הנשיא ביום חמישי. על הפרויקט בהרחבה, בכתבה זו

עונה קשה עברה על קבוצת הבוגרים של עירוני קרית שמונה, שכאבה את כאב הירידה לליגה הלאומית אחרי 13 שנים רצופות בליגת העל, בהן הגיעה להרבה שיאים גדולים והיסטוריים. ביום חמישי האחרון נערך במשכן הנשיא בירושלים טקס חלוקת אות הנשיא להצטיינות של פרויקטים קהילתיים במועדונים ספורט. מועדון הכדורגל של עירוני קרית שמונה זכה בסוג של תואר – אות הנשיא עבור הצטיינות בעשייה ערכית, חברתית וקהילתית. קרית שמונה זכתה באות הנשיא בפעם השניה בשנים האחרונות, הפעם הקודמת הייתה בזמן כהונת הנשיא רובי ריבלין. הפעם זה היה בכהונת הנשיא יצחק הרצוג. בתחרות לקחו חלק 14 ממועדוני הכדורגל להם הייתה קבוצת בוגרים בליגת העל בעונה שעברה. גם מ.ס אשדוד זכתה באות הנשיא – על פרויקט של חיבור בין שחקני הקבוצה הבוגרת לנוער בסיכון.

רגעים של נחת. איזי שרצקי במעמד קבלת אות הנשיא (צילום: מדיה עירוני קרית שמונה)

הפרויקט שזיכה את עירוני קרית שמונה באות הנשיא הוא פרויקט “אל תשליכני”, פרויקט שבו נטלו חלק במשותף שחקנים מקבוצת הבוגרים ושחקנים מקבוצות החטיבה הצעירה, שיחד עם מתנדבי פרויקט “שולחן לשניים” חברו יחדיו ופקדו תקופה ממושכת בתי קשישים בעיר קרית שמונה.

על הפעילות הראשונה של הפרויקט, כתב בחשבון הפייסבוק שלו בהרחבה המנהל המקצועי של החטיבה הצעירה, אבי נגאוקר: “”כאחד שגדל וצמח מהקהילה , היה חשוב לי שהילדים שלי ילמדו את הערכים החשובים ביותר של אדם. הרמתי טלפון לחבר ילדות – בועז בן ציון –  בן אדם עם לב ונתינה אין סופית.  בועז בשקט שלו בצניעות בענווה עושה דברים מדהימים . בועז מיד הציע לי את הפרויקט החדש שלו – אל תשליכני ,שולחן לשניים – פרויקט שעוסק בקשישים בודדים, שזקוקים לרגע של יחד ,למפגש חם . הייתי מאושר כשהגעתי לאדם הנכון, ביקשתי שנתחיל בהקדם. הגענו ביחד עם הילדים, שחקני קבוצה הבוגרת – רועי בן דוד ויוליוס סוקה. הילדים היו נרגשים מאוד מהמפגש עם הקשישים, שלעצמם היו נרגשו מאוד עד דמעות כשראו את הילדים מגיעים. הילדים הגישו ארוחה חמה, שאלו לשלומם של הקשישים, הציעו עזרה בזריקת הזבל או כל דבר אחר שאפשר לעשות לטובתם . הילדים קיבלו חיבוק גדול ,חיוך מאושר של הקשישים שווה עולם שלם”.

חינוך לערכים מעל הכל. אבי נגאוקר והמתנדבים הצעירים