כדורגל: היורדת ניצחה את העולה

עירוני קרית שמונה ניצחה 0:2 את איחוד בני שפרעם במשחק גביע הטוטו

עירוני קרית שמונה פתחה הערב באופן רשמי את עונת 2023/24. הקבוצה שבה לליגה הלאומית אחרי 13 שנים רצופות בליגת העל, במהלכן זכתה בתארים היסטוריים בדמותם של אליפות, גביע המדינה ושני גביעי טוטו, הופיעה במוקדמות ליגת האלופות ובשלב הבתים של הליגה האירופאית וגם ידעה כמה עונות עם מאבקי הישרדות דרמטיים. המשחק הראשון בגביע הטוטו זימן ליורדת מליגת העל התמודדות מול העולה החדשה מליגה א’, איחוד בני שפרעם, שרק לפני שלושה וחצי חודשים הפרידו בינה לבין קרית שמונה שתי ליגות.

עירוני קרית שמונה עלתה במערך התקפי למשחק מול קבוצה נחותה ממנה בכל פרמטר, שעלתה בסגל משני, מאחר ומרבית שחקניה טרם עברו בבקרה התקציבית. המשחק הועבר בשידור ישיר בערוץ הפייסבוק של הקבוצה, חבל רק שללא שדר ורק עם קולות רקע מהיציע. הרכב קרית שמונה במשחק: אסף צור, נועם כהן, עאיד חבשי, שי בן דוד, דודי טויטו, אופיר בנבניסטי, ג’יאן מרטינס, כריס אמימי, רועי זיקרי, מוחמד ח’טיב ומוחמד אבו רומי.

משחק רשמי ראשון גם לו. שי ברדה, מאמן קרית שמונה (צילום: מאור בכר)


בדקה ה-22 כמעט עלתה ליתרון, לאחר שהגבהת כדור קרן פגשה את ראשון של שחקן ההתקפה, כריס אמימי, שנגח ממטרים ספורים, אך הצלה מהקו של שחקן שפרעם שלחה את הכדור החוצה. קרן קצרה שביצעה קרית שמונה הסתיימה בהגבהה של המגן נועם כהן לרחבה לעברו של אופיר בנבניסטי, שהשאיר “קטנה” לשי בן דוד, שמטווח קצר בעט לרשת והעלה את קרית שמונה ליתרון 0:1.

בשלהי המשחק קרית שמונה סגרה עניין עם שער מתוצרת המחליפים: דאבל פס בין דודי טויטו ליאיר מרדכי, הוביל לפריצה של מרדכי באגף ולמסירת רוחב, שמצאה את דוד דגו לא מכוסה וזה בעט ממטרים ספורים לרשת וקבע את תוצאת המשחק – 0:2 לזכות קרית שמונה, שביום שני תארח את הפועל עכו למשחק נוסף במסגרת גביע הטוטו.

עלה מהספסל ובישל. יאיר מרדכי