כדורגל: האתגר החדש של אייל וקראט

שוער העבר מונה למאמן קבוצת נערים ב’ של מ.כ גליל גולן. במקביל, ימשיך באימון שוערי המחלקה ושוערי קבוצת הבוגרים של בני ממב”ע

אייל וקראט הוא דמות מאוד מיוחדת בנוף של הכדורגל הצפוני. עד לפני שנתיים, כשהוא בן 48, עוד הגן על שערה של בני ממב”ע מליגה ב’, כל זאת אחרי קריירה נכבדת במהלכה הגן גם על שעריהן של מכבי חיפה, שמשון ת”א ועירוני קרית שמונה במספר קדנציות – בהן היה שותף לעליות ליגה ואף היה בסגל השוערים של הקבוצה בעונת האליפות הקסומה, בה זכתה קודם לכן גם בגביע הטוטו. וקראט פיתח בעשור האחרון אפיק של אימון שוערים צעירים, בתחילה בעירוני קרית שמונה ובהמשך במחלקות הנוער של בני ממב”ע ומ.כ גליל גולן – בה הוא פעיל מזה שנתיים וחצי. לאחרונה אייל וקראט תפס פיקוד על קבוצת נערים ב’ של המועדון – קבוצה שלמעשה קמה מאפס, מאחר ולמועדון לא הייתה קבוצת נערים ג’. הקבוצה תורכב משחקנים שהיו במסגרת בית ספר לכדורגל, משחקנים שיוקפצו שנתון אחד וממצטרפים חדשים. הקבוצה תשחק באחת מהליגות המחוזיות בצפון.

מכשיר את דור העתיד. אייל וקראט במהלך אימון שוערים


אייל וקראט על האתגר החדש: “זה בהחלט משהו חדש ושונה בשבילי להיות מאמן של קבוצה. יש במועדון הזה הרבה אנשי מקצוע טובים, שאוכל להיעזר בהם כמו אלון יוגב – יו”ר המועדון ומייסדו, דניאל פרומין – המנהל המקצועי וחבריי מהימים בקרית שמונה – עדי אלישע ועידן שפשה וכמובן מאמנים נוספים, שיעזרו לי לעשות נחיתה רכה. מדובר בקבוצה חדשה ומגוונת, שהיא תוצר של המשך תהליך השדרוג של המועדון. אני בטוח שתהיה לנו קבוצה טובה, שתעשה דברים יפים. אנחנו מכוונים הכי גבוה שאפשר – להתמודד על אליפות ולסלול לקבוצת נערים ב’ שתבוא אחרינו מקום להשתלבות בליגה הארצית”.

מפגש פסגה. אייל וקראט ושוער העבר האגדי, בוני גינצבורג – כיום המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות



אייל וקראט, שישמש במקביל כמאמן שוערי המחלקה וכמאמן השוערים של קבוצת הבוגרים של בני ממב”ע, משתף בתחושות סביב החיבור עם מ.כ גליל גולן: “לפני שנתיים וחצי נפגשתי לכוס קפה עם אלון יוגב, לא היה צריך יותר משתי דקות כדי להבין לאן שואף המועדון הזה להגיע, כמה הכוונות רציניות ושאנחנו יכולים לעשות דברים יפים יחד. עשינו עד כה שתי עונות מוצלחות, השוערים התקדמו ותרמו להצלחת הקבוצות. המועדון מתנהל בסטנדרטים מקצועיים מאוד גבוהים, בודקים מדדים גופניים לשחקנים, יש מאמני העשרה, ציוד מתקדם. בנוסף, מחנכים לערכים ולספורטיביות, עוקבים אחר התנהלות הילדים בבתי הספר, מעשירים אותם בידע מהרצאות בתחומי ספורט שונים. המועדון כבר זוכה לשם ברחבי הצפון ואין לי ספק שזה רק יילך וייגבר”.

מוקסם מההתנהלות. אייל וקראט וכמה משוערי ההווה והעתיד של מ.כ גליל גולן