כדורסל: למרות חובות לכדורגלנים וכדורסלנים ועלויות שיפוץ האולם – עסקים כרגיל בצפת

למרות חובות לכדורגלנים וכדורסלנים מהעונה האחרונה, בקבוצת הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת סופרים כבר 4 החתמות מרשימות

עמותת הספורט בצפת – הגוף המנהל בין היתר את ענפי הכדורגל והכדורסל, מוצאת את עצמה בתקופה האחרונה נדרשת לתשלום חובות מצד שחקנים ומאמנים, ששירתו את קבוצות הדגל של העיר בעונה האחרונה. לפני כשבוע וחצי שלח עו”ד אוהד כהן, המייצג 14 מכדורגלני הפועל עירוני צפת, מכתב התראה לעמותת הספורט, שאותו תוכלו לראות בהמשך כתבה זו. במכתב כתוב במפורש, שבמידה וחוב מצטבר בגובה של240 אלף שקלים לא ייסגר, יחל הליך פירוק לעמותה. חשוב לציין, שיש כדורגלנים נוספים מלבד כדורגלנים אלה, שמחכים לתשלום חובם. אם לא די בכך, שחקנים מקבוצת הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת – אלופת הליגה הארצית, פנו לעודד שעשוע, יו”ר ארגון השחקנים, בטענה לחובות של מענקי עליה והפרשות לפנסיה. גם שלום (פופי) חדד, אייקון צפתי כשחקן וכמאמן הקבוצה משך 7 עונות, בוחן אפשרויות משפטיות כדי שהחובות שיש כלפיו, לטענתו, ייסגרו.

מכתב ההתראה ששלח עו”ד אוהד כהן

למרות כל אלה ולמרות דרישת איגוד הכדורסל לשיפוץ אולם “הפיס” בעיר, כדי שמשחקיה של העולה החדשה ללאומית ייערכו בעיר, למרות שטרם מונה יו”ר קבוע במקומו של אילן יפרח שעזב את תפקידו, וכך גם לגבי המנהל המסור ומייסד הקבוצה, ברוך מזרחי – המחלים מפציעה, בצפת עסקים כרגיל בכל מה שקשור לכדורסל. בשבועיים האחרונים הוחתמו בצפת המאמן לירן שוורצוולד – שאימן בשתי העונות האחרונות את הפועל עכו, יריבתה של צפת במאבק על העליה ללאומית, לעמדת המנהל המקצועי מונה ניר קפלן – מהוותיקים שבמאמני הליגה הלאומית, כשבגזרת השחקנים נרשמו שתי החתמות מרשימות בדמותם של הרכז רום גפן והפורוורד אופק בן יעקב – שנחשבים לשחקנים בכירים בליגה הלאומית בשנים האחרונות.

בונים קבוצה ללאומית, מבלי לשם קודם לסמל הכי גדול של הכדורסל בעיר? פופי חדד (שני משמאל) לצידם של לירן שוורצוולד (ראשון משמאל), וילי פוגל (שני מימין) ותומר ביתן (ראשון מימין)


עוד סוגיה בעייתית, היא סוגיית האולם בצפת. לדברי מנהלת הליגה, הדד ליין להשלמת העבודות מעבר לפינה: “מנהלת ליגה לאומית קיימה כבר במהלך חודש יוני סיור באולם. לקבוצה יצא דוח ליקויים מפורט, והובהר לה כי עליהם לעמוד בכל הליקויים עד 10/9. עד יום ראשון הקרוב (היום) הקבוצה צריכה להעביר אלינו מה האולם החלופי שלה לעונה הקרובה במידה והשיפוץ לא יסתיים בזמן”. במידה ואולמה של צפת לא יהיה מוכן או מאושר לתחילת העונה, היא תיאלץ לארח את משחקיה מחוץ לעיר – מה שעוד יכביד בעלויות של השכרת אולם. לדבריו המנהלת, בצפת מוכרחים לעשות התאמות בפרמטרים הבאים: שיפוץ כללי של האולם והתאמתו לעידן המודרני (חלונות שבורים לתקן, ספסלי קב’, שיפוץ במבואת האולם), שיפוץ מסיבי של כלל חדרי ההלבשה והתאמת לתקני הליגה הלאומית, הוספת מקומות (500 לפחות – אפשר לקבל אישור לעונה אחת. אח”כ צריך 600), סלים מהרצפה, שיפור חוויית הצפייה (כל מקומות הישיבה מול סורגים, אי אפשר לצפות במשחק בצורה אידיאלית).

לא ברור, כיצד בסיטואציה הנוכחית, שבה חובות הנאמדים במאות אלפי שקלים ועלויות שיפוצים בגובה משוער של מאות אלפי שקלים, בצפת – עיר עם דירוג סוציו אקונומי נמוך, יצליחו להקים קבוצה שתוכל לעמוד בהתחייבויות כספיות. האם ההבטחות של השר מיקי זוהר לעזרה לספורט בעיר, כה כבירות וכאלה שיעזרו בטווח הזמן המיידי לפתור את הבעיות? האם יש איזשהו איל הון, שהולך לקחת על עצמו את כל ההתייחבויות הללו? כי אחרת, קשה להבין איך בצפת בונים קבוצה לליגה ללאומית במצב הזה.

דורשים מענקי עליה והפרשות לפנסיה. שחקני מ.ס “דניאל”, האוהדים ורה”ע שוקי אוחנה, חוגגים עליה