חצור: הגיל השלישי חי בסרט

לרגל חגיגות ה-70 ליישוב, מצאו עצמם ותיקי וותיקות היישוב לקחים חלק בסרטי ביכורים מיוחדים

פרויקט ייחודי, חדשני ומרגש הגיע השבוע לרגע השיא שלו: ערב הקרנת סרטי ביכורים, שצילמו, ערכו ושיחקו בהם לאורך השנה האחרונה אנשי הגיל השלישי מבית הקשיש חצור.

הערב האמוציונלי נערך בבית הקשיש ונכחו בו, מלבד הקשישים ובני משפחותיהם, גם ראש המועצה שמעון סויסה, מנהלת מרכז יום לקשיש ואגף ותיקים במתנ”ס הדס זעפרני, עובדת הסוציאלית של המרכז דפנה שרעבי ומי שהעביר את החוג ולמעשה ליווה את הקשישים לאורך הפרויקט גיל כהן. האירוע עמד בסימן חגיגות ה-70 להיווסדה של חצור ונושאי הסרטים שהוצגו היו בהתאם: ערבות הדדית, העלייה לישראל והתפתחות חצור.

זעפרני, שרעבי וכהן, שליוו את הקשישים (בגילאי 66-94) לאורך היצירה שנמשכה לאורך כל השנה האחרונה, התרגשו מהתוצאות וכמובן התמוגגו לראות את בני הגיל השלילי מאושרים. גם צוות המטפלות והמתנדבות של מרכז היום היו בערב וליוו את הקשישים.

יש לציין כי אותם קשישים מבית הקשיש השתתפו באופן פעיל בכל הכנת הסרטים המתעדים את התפתחות חצור וקליטתם בישוב, כשחקנים, במאים, כותבים, אנשי תסריט וצלמים. הם אלה שבחרו את הנושאים וחוג הקולנוע בבית הקשיש יכול להיות מרוצה מהצלחה גדולה.

הקשישים שנטלו חלק בפרויקט כולם מחצור הגלילית: צדיקה לוי, דבורה טלקר, אברהם שחרור, רבקה מועלם, אסתר ועקנין, ברכנה כהן, עזיז לוי, חנה זריהן, פרלה כהן, בתיה בגס, דייב קס, עליזה בן זקן, חנה בר כוכבה ופנינה אסולין.

מנהלת מרכז יום לקשיש ואגף ותיקים במתנ”ס, הדס זעפרני, אמרה לאחר האירוע: “התרגשות שיא לפרויקט ייחודי שעושה חם על הלב, בעיקר לקשישים. בערב ההקרנה בחרו הקשישים להציג סרט בנושא העליות בסימן 70 לחצור וכן שני סרטים נוספים בנושא משבר נפשי בגיל הזקנה והמעבר לגיל השלישי. התרגשנו לראות את הקשישים בתהליך עשייה יצירתית, כשהם מתרגשים וגאים להציג בפני המשפחות שלהם ובפני הקהילה את התוצרים שלהם”.