ניר ברקת: “צריך לתת לעסקים בחצור פרס, לא עונשים”

שר הכלכלה אמר את הדברים בעת ביקור ביישוב. על הביקור בהרחבה, בכתבה זו

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, ערך בשלישי האחרון, יחד עם צוות משרדו, ביקור חגיגי בחצור הגלילית, שם נפגש עם ראש המועצה שמעון סויסה, כשהמטרה, בין השאר, הייתה להמשיך את הפיתוח התעשייתי הנרחב ביישוב. סויסה סקר בפני ברקת את תוכניות הפיתוח העירוניות, ובהן: הרחבת אזור התעשייה, הקמת למעלה מ-1,000 יחידות דיור חדשות, בתי מלון עתידיים והתוכניות לקהילה הצומחת בגליל.

את תחילת הביקור ערכו סויסה, השר ברקת, מנכ”ל משרדו אמנון מרחב וכמובן הצוותים של משרד הכלכלה ואנשי המועצה במפעל חרט הגליל – מהמפעלים הגדולים והחשובים ביישוב, שנמצא בלב אזור התעשייה. בעל המפעל דוד גיגי ובנו, אבי גיגי, קיבלו את הנוכחים, ביניהם גם ראש הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים נעמי היימן רייש, ראש מנהל תעשיות שלמה אטיאס, מנהלת מינהל אזור התעשייה נורית צורבינו וראש אגף אסטרטגיה במשרד יעל ענטר. אבי ערך לנוכחים סיור, ובו סיפר את המאבק האחרון של הרשות והתעשיינים ברשות מקרקעי ישראל שרוצה להביא, לטענתם, לסגירת עשרות עסקים גדולים הפועלים מזה שנים במקום, שמוגדר אומנם לצרכים תעשייתיים, אך בפועל הוא מהווה מתחם של עירוב שימושים.

גיגי הציג בפני השר ברקת את מכללת MBC – המכללה לטכנולוגיה למדעים – היחידה באזור שמכשירה למקצועות כמו עיבוד שבבים, שרטוט טכני, בקרים מתוכנתים ומיזוג אוויר. לאחר מכן נפגשו הצדדים בבניין המועצה לישיבת סיכום, בה סויסה העלה את נושא המאבק הקשה של העסקים ביישוב בפרוטקשן, שדרוג אזור התעשייה ובקשה להקמת סניף מעו”ף בחצור.

ברקת שמע את זעקת התעשיינים והעסקים וחשף בפניהם כי צוות משרדו ניסח נייר עמדה, בו הוא יבקש מרמ”י להשהות מיידית את האכיפה ולבטל את כל הצווים והאישומים שכבר הוטלו על מספר עסקים. יש לציין כי השר ברקת והמנכ”ל מרחב כבר עמדו לצד חצור בדיון מיוחד בנושא לאחרונה בכנסת.

כעת, ברקת המשיך באותו טון תקיף נגד הרשות למקרקעי ישראל: “צריך לתת לעסקים בחצור פרס ולא עונשים. נציף את הבעיות נוציא מכתב משותף לעצור את כתבי האישום והקנסות הפעילים. אנחנו מכירים את הבעיות שהעליתם על בשרינו. אנחנו מכינים נייר עמדה להילחם ברמ”י. הם עובדים לפי כללים ישנים. הם חכמים באגורות וטיפשים בשקלים. הקרקע בשלה לשינוי”.

ברקת אף שמע את בעלי העסקים שנפגעו ממכת הפרוטקשן בחצור הגלילית בפרט ובצפון הארץ בכלל. “נבחן חלופות. לבטח חברת ביטוח או להגדיר פרוטקשן כטרור ולהפעיל מס רכוש”, הסביר.