בשלושה בתי ספר יסודיים ציינו 3 שנים לתוכנים, שמטרה לאפשר לכמה שיותר ילדים גישה לעולם הטכנולוגי
מיזם “סיסמה לכל תלמיד” ציין שלוש שנים לפעילותו בחצור הגלילית בפעילות מסכמת. למעלה מ-150 ילדים משלושה בתי ספר בחצור הגלילית – חוני המעגל, אברט יסודי ושבט סופר – השתתפו בפעילות, שהמטרה שלה היא לצמצם פערים דיגיטליים ולהעניק שוויון הזדמנויות אמיתי לכל ילד וילדה לממש את הפוטנציאל הטמון בהם.
לאורך השנה תלמידי שכבת ה נפגשו עם מדריכים מהפרויקט ובחרו דמות מופת, הם חקרו והכינו מצגת על אותה דמות. בפעילות המסכמת תלמידי השכבה הובילו את תלמידי כיתות ג-ד, פתרו חידות וסרקו קודים.
התוכנית, בשיתוף מיזם “מחשב לכל כיתה”, כוללת הדרכה לתלמידים ולצוות החינוכי, פלטפורמה דיגיטלית, קידום אוריינות טכנולוגית ותוכן חינוכי-ערכי, והיא מיועדת להמשיך גם בשנה הבאה, כך שתרומתה לקידום מערכת החינוך ביישוב רבת ערך.
מדובר במיזם לימודי-חברתי ללא מטרות רווח, אשר מהווה גשר לעולם המחשוב המודרני עבור התלמידים והמורים. הפלטפורמה הדיגיטלית לניהול ולמידה, שמספק המיזם, מייצרת סביבת הוראה-למידה מתקדמת וחדשנית המותאמת למאה ה-21. הסביבה מונגשת בשתי שפות, עברית וערבית, ומותאמת לכלל קהילת הלומדים – לשימוש מכל מקום, בכל זמן ובכל אמצעי קצה.
רינת ביטון, מנהלת אברט יסודי, אמרה: “כמנהלת בית ספר אני יכולה לומר ש’סיסמא לכל תלמיד’ מאפשרת לנו לחשוף את הילדים לטכנולוגיה חדשנית. התוכנית מסייעת לנו להעמיק תהליכים שנעשים בכיתה – פיתוח לומד עצמאי, חוקר וסקרן המשתמש בכלים טכנולוגיים עדכניים ומתקדמים. התוכנית עובדת בצמוד לתכנים הנלמדים בכיתות וממנפת אותם צעד אחד קדימה”.
כרמית טוביאנה, מנהלת חוני המעגל, הוסיפה: “ערכנו ערב סיכום מדהים וצריך לתת את כל המחמאות ל’אנשי סיסמה לכל תלמיד’. במהלך השנה צוותו כל זוג תלמידים בכיתות ד-ה-ו כדי לבחור דמות מופת שעשו עליהם עבודת נושא אישי מאוד מעמיקה. בנוסף, הילדים הכינו פודקאסט ולמדו תכנים חינוכיים-ערכיים”.
מנכ”לית “סיסמה לכל תלמיד”, מגי אסייג, ציינה: “בשנת הלימודים הנוכחים ציינו שלוש שנים לפעילות המיזם בחצור הגלילית, לרבות תוכנית ‘מחשב לכל כיתה’, ובכללה גיוס מדריכים מקצועיים, הקמת פורטלים בית ספריים, הנגשת פלטפורמה דיגיטלית מתקדמת לניהול ולמידה, ציוד קצה ומחשבים אישיים לתלמידים ובניית תכנים דיגיטליים במגוון נושאים תחומי דעת, בהשקעה מצטברת של 2 מיליון שקל”.