חצור: הנשיא ורעייתו באו לחגוג

חצור חגגה 70 להיווסדה. גם הנשיא והרעייתו השתתפו בחגיגות

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הגיעו אתמול (שלישי) לביקור חגיגי ובעיקר מרגש בחצור הגלילית. ביקורו של הנשיא הרצוג הוא חלק מציון חגיגות יום הולדת ה-70 להיווסדה של חצור – והאירוע בהשתתפותו היה בסימן כבוד לדור המייסדים לקהילת היישוב.

את הנשיא אירח ראש המועצה שמעון סויסה, שגם נשא דברים בקבלת פנים חגיגית באולם ספיר במרכז הקהילתי אוהל משה. “זהו יום חג עבורנו”, אמר סויסה. “הערב מוקדש לדור המייסדים שלכולם היה מאפיין דומה: אהבה גדולה למקום ותרומה לפיתוחה”.

הנשיא יצחק הרצוג אמר: מיכל ואני שמחים מאוד להיות כאן, ולציין יחד איתכם את יום החג של חצור הגלילית, שהוא גם חגו של האזור כולו. 70 השנים שעברה חצור הגלילית, מאז נוסדה כיישוב עולים בתחילת שנות החמישים – ועד ימינו אנו, הן כברת דרך ארוכה ומרשימה, אבל נדמה לי שעובדה אחת ברורה לכל: העתיד שמצפה לחצור הגלילית, כפי שהוא הולך ומתעצב לנגד עינינו, העתיד הזה מבטיח ומשמעותי אף יותר. אני מבקש להודות לך, ראש המועצה שמעון סויסה, ולכל חבריך ושותפיך במועצה, על שנים ארוכות של מנהיגות מקומית המניבה פירות מרשימים לעיר ולעתידה. חג שמח – משפחת חצור הגלילית, תודה שוב על האירוח החם, והרבה הצלחה לכולכם!”.

הנשיא, רעייתו, ראש המועצה וסיירת סח”י

במהלך הטקס הפתיע ראש המועצה לשעבר, יוסי אלול, את הנשיא עם תמונה של אביו, חיים הרצוג ז”ל, בביקורו בחצור ב-1984. 39 שנים אחרי, בנו יצחק הרצוג סגר מעגל.

עוד קודם לכן, בתחילת הביקור, נפגש הנשיא עם אנשי סח”י חצור – סיירת חסד ייחודית. בנוסף, הוצגו בפניו אנשי וילדי “פותחים עתיד” ומרכז צמי”ד – שירות משלים למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים וצוות הרובוטיקה של בתי הספר בחצור.

כמו כן, נערך גם הטקס המרכזי בהיכל התרבות – בהשתתפותו של הנשיא הרצוג – שעמד בסימן “מאז ועד היום” ובו סוקרה התפתחותה של חצור מימיה הראשונים ועד להפיכתה לבירת הגליל ומי שאמורה להפוך בשנים הקרובות לעיר בישראל. בחצור עשו כבוד גם לראשי המועצה בעבר וכמובן לאנשים שייסדו ועזרו להקמת היישוב.

הטקס, כאמור, היה נדבך מרכזי בשנה שלמה של חגיגות, שבחצור – אשר נוסדה בדיוק ב-1.1.1953 – מתכוונים לערוך ולהפיק. בחצור נותנים דגש לדור הוותיקים ולהתפתחות האדירה שעשה היישוב ב-70 השנים האחרונות.

הנשיא הרצוג וראש המועצה סויסה לצד תמונתו של הנשיא חיים הרצוג ז”ל, אביו של יצחק