לא נגד אנרגיה, נגד גזל קרקעות

נאדר בטחיש, תושב הגולן, בטור המפרט את עיקרי הטענות של העדה הדרוזית בסוגיית הקמת הטורבינות

:כמה מילים ממני אליכם , כתושב רמת הגולן. תושבי רמת הגולן הינם אנשים טובים אוהבי שלום, אחוז גדול הם אנשים בעלי תארים והשכלה גבוהה , מנהלים בחברות בהייטק , רופאים ומנהלי מחלקות בבתי חולים, רואי חשבון, קבלנים, בעלי עסקים, מהנדסים , אנשי חינוך ועוד. אנשים אלה יחד עם כל השאר , גדלו יחד עם האדמה ! שתלנו, גידלנו ,חיכינו , אכלנו למדנו ובנינו ממנה. .אבותינו עבדו קשה, וקשה זאת לא מילה! רצונם הטוב היה לבנות לנו עתיד וחיים יותר טובים ממה שהיה להם. עם כל הקושי שעברו , לא חסכו מילים ומעשים על העברת אהבת האדמה ,והחשיבות לשמור עליה היטב. הנאמנות למולדת הייתה הכותרת.


פרוייקט האנרגיה הירוקה הוא פרוייקט מצויין ואנחנו לא נגד , אבל המיקום הוא לא נכון , יש לא מעט שטחים ללא שימוש , עם רוח מתאימה יותר להפקת אנרגיה מיטבית, ללא נזק בריאותי וסביבתי . מטעי הדובדובן והתפוח זה לא המקום. בוודאות זה לא המקום. כמה אנשים – וכשאני כותב כמה, אני מתכוון ל-10 אנשים מתוך כמעט 28 אלף. מהסיבות שלהם – ואני לא אכנס למי הם. לא מעניין מי הם. הם בחרו ללכת כנגד כולם, מתחת לשולחן נסגרו עסקאות, זוייפו מסמכים לגבי שכנים באדמות. בית המשפט בחר ללכת שחור על גבי לבן ואישר למרות הרבה נושאים שהיו במחלוקת. הייתה לא מעט רשלנות מצידם. המאבק מתנהל כבר 5 שנים. בפועל, אנחנו היום נהפכים לסוג של עבריינים בעיני רבים. הממשלה הנוכחית יחד עם המשטרה שנשכרה מחברה פרטית, עובדת קשה כדי שניראה בצורה השגוייה הזאת.

אנחנו נמצאים בסיטואציה לבחור בין עתידנו התעשייתי והעסקי לבין חובתנו המוסרית כלפי אבותנו ואדמתנו .אנחנו כמובן בחרנו באבותנו ואדמתנו. זו תשאר חובתנו לעולם , לדורי דורות .לאנשים הטובים , למקבלי ההחלטה, קחו אחריות, קחו יוזמה, תעזרו לנו – לפני נקודת האל חזור.

נאבקים ביחד. תושבים יהודים מהגולן מביעים תמיכה במאבק