כדורסל גברים: הפועל גליל עליון לא תשחק בליגת האלופות

בשל העובדה שאולם “הפיס” בכפר בלום אינו עומד בדרישות פיב”א, ויתרה הקבוצה על השתתפות במפעל. טענות קשות מצד הקבוצה כלפי המדינה, בשל העובדה שאין היכל כדורסל בגליל

בקיץ 2022 כל מה שרצו בהפועל גליל עליון זה לתקוע יתד בליגת העל. אחרי עונה ראשונה מוצלחת ומפתיעה קיוו בגליל, ש”תסמונת העונה השניה” לא תכה בקבוצה – והיא תצליח להישאר בליגת העל, למרות העובדה שלרשותה התקציב הנמוך בליגה. למרות התחלת העונה רווית ההפסדים והחיסורים של שחקנים מרכזיים, הצליחה הקבוצה לעלות על הגל וגם את העונה הזו סיימה במקום החמישי ובשלב רבע גמר הפלייאוף העליון. עם האוכל בא התיאבון ובהנהלת הקבוצה בחנו אפשרות להירשם למפעל ליגת האלופות של פיב”א – שיחד עם היורוקאפ נחשבים השניים למפעלים בדרגת האיכות השניה ביבשת אחרי היורוליג, אלא שמחסור בהיכל כדורסל עם אלפי מקומות הציב בפני הנהלת הקבוצה אפשרות להשתלב במפעל, רק במידה ותארח את משחקיה בהיכל רוממה בחיפה או באולם גן נר של היריבה המושבעת מהגלבוע – מה שגרם להנהלת הקבוצה לוותר. הקבוצה תירשם שוב למפעל היורופקאפ.

יישארו ביורוקאפ בינתיים. שחקני הגליל במשחק מול קמניץ (צילום: גיל נוימן)


בהנהלת הקבוצה מאוכזבים מאוד מגישת המדינה בכל הקשר להקמת מתקני ספורט איכותיים בפריפריה. בהודעה שהוציאה הנהלת הקבוצה נכתב:  “הסתבר בימים האחרונים שההכרעה הספורטיבית על הפרקט אינה חשובה, ושלא נוכל לממש את הכרטיס שהשגנו במאמץ רב לליגת האלופות. כבר שנים שממשלות ישראל השונות מבטיחות בניית מתקני ספורט בפריפריה, אבל הדיבורים זורמים כמו מי הירדן בכפר בלום ודבר לא נעשה. אנחנו משוכנעים ששר התרבות והספורט, מיקי זוהר, שהפרירפריה והכדורסל נמצאים בראש מעייניו, יקבע עובדות בשטח ויציג תוכנית מיידית לבניית ארנה לספורט בגליל העליון”.

מפגש שיוביל להקמת ארנה בגליל? נציגי הפועל גליל עליון בפגישה עם השר זוהר בחודש מרץ