בהצדעה לרב צפניה דרורי

הרב הראשי של קרית שמונה סיים כהונה בת 55 שנים באירוע נכבד בישיבת ההסדר בעיר

טקס מרגש נערך לכבודו של רב העיר צפניה דרורי שליט”א שסיים את תפקידו כרבה של קריית שמונה לאחר 55 שנים בתפקיד!הרב צפניה דרורי הוא מוסד של איש אחד. כשאומרים הרב דרורי אומרים למעשה קריית שמונה.מאות תושבים, מכרים ושותפים לדרך התכנסו בהיכל התרבות כדי לומר לרב צפניה דרורי ולרעייתו הרבנית שרי.

הכל החל לפני 55 שנים. לאחר מלחמת ששת הימים חיפשו הרב דרורי ורעייתו הרבנית שרי, שהיו באותה תקופה זוג צעיר, במה לתרום לעם ישראל. בעידודו ובהנחייתו של הרב צבי יהודה קוק- ראש ישיבת מרכז הרב, הגיעו לקריית שמונה בשנת 1968.מאז ועד היום הרב ורעייתו הרבנית שרי פעילים מרכזיים בקהילה, ביתם וליבם פתוחים לכל תושבי העיר והסביבה. הם עובדים ללא לאות ומצליחים למשוך משפחות רבות לקריית שמונה. הרב והרבנית בונים ומפתחים תוכניות ומוסדות חינוך בחסד ועזרה לכל דורש.



בשנת 1977 הקים הרב דרורי את ישיבת ההסדר בקריית שמונה שכיום נחשבת לישיבה מובילה ומונה מאות תלמידים המשרתים בצבא, לומדים תורה ותורמים לקהילה.יותר מ-150 בוגרים קבעו את ביתם בקריית שמונה והקימו בעיר את משפחתם!מעבר לפעילות ישיבת ההסדר ייסד הרב מאז הגעתו לקריית שמונה ועד היום, שורה ארוכה של שיעורי יהדות בעיר ובקיבוצי הסביבה.הרב דרורי עבד ללא לאות לבניית מערך הכשרות, הגיור והחינוך בעיר.בנוסף הקים את מועדון “תקוותנו” בקריית שמונה וגם את המרכז לחינוך יהודי שבו מועברים חוגים, פעילויות ומדרשת תל-חי.הרב חיתן ומחתן זוגות רבים בקריית שמונה ובכל הארץ, מעביר שיעורים מדי יום ועמד בראש מערך הגיור והשרות הלאומי בישראל.

הרב דרורי פועל למען העיר ותושביה 24/7 בתחומי החינוך, היהדות, הצדקה, החיזוק הרוחני והכלכלי ותמך בעיר בתקופות ביטחוניות וכלכליות קשות. כשרבים עזבו את העיר בשל המצב הביטחוני, הרב הקפיד להישאר בקריית שמונה עם משפחתו, עם התלמידים ועם בנות השירות כדי לחזק את התושבים ולתרום ככל האפשר לעיר ותושביה. בשנה שעברה זכה בפרס ירושלים



מעיריית קרית שמונה נמסר: “תודה לרב הענק שלנו על כל תרומתו לקריית שמונה, לגליל ולמדינת ישראל. אשרינו שזכינו שרב גדול כזה יהיה רב העיר שלנו עשורים כה רבים.הרב אומנם מסיים את תפקידו הרשמי, אך בשבילנו תמיד יישאר רב העיר. נמשיך להתייעץ עם הרב, נמשיך לשמוע את הדברים החכמים שלו ונמשיך לבקש מהרב ברכות עלינו ועל כל עם ישראל. נאחל לכבוד הרב בריאות ואריכות ימים ושימשיך להאיר אור גדול על העיר קריית שמונה ותושביה שמאוד אוהבים ומעריכים את הרב”.