מנציחים את בוגרי “עמק החולה” שנפלו במלחמת לבנון השנייה

תלמידי “עמק החולה” נפגשו עם יוסי אוחיון, מחנכו של הרן לב ז”ל, שנפל במלחמת לבנון השניה

במסגרת המסורת שהתפתחה בשנים האחרונות, שכבה י’ בביה”ס “עמק החולה” לוקחת חלק משמעותי גם השנה בהנצחת חללי ‘צוות עוז’ – עוז צמח, הרן לב, דן ברויר וינון ניסן זכרם לברכה, שנפלו במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. טקס האזכרה השנתי יתקיים שבוע הבא, באנדרטה לזכרם שהוקמה בקיבוץ מעיין ברוך. הרן לב ממעיין ברוך ודן ברויר מבית הלל היו בוגרי ביה”ס.

כהכנה למפגש עם ההורים השכולים והכרת האירוע ואנשי הצוות, נפגשו עם התלמידים יוסי אוחיון, מורה וותיק בביה”ס והמחנך של הרן לב ז”ל, ומאור הורוביץ, מורה צעיר יחסית בביה”ס חבר ובן מחזור של הרן ז”ל, ומי ששירת גם הוא באותה פלוגת השריון של צוות עוז. השניים שתפו בהיכרותם ובזיכרונות משותפים מתקופת ביה”ס, ונוצר מפגש מיוחד בו התאפשר לתלמידים לשמוע משתי זוויות שונות, מחנך וחבר, אודות השניים.

יוסי אוחיון, מחנכו של הרן לב” ז”ל: “המסורת של הנצחת ‘צוות עוז’, ובו שניים שהם מבוגרי בית הספר, הפכה למסורת חשובה, דרכה אנו מטמיעים חיבור, תחושת שייכות וערכים משמעותיים בתלמידינו. הרן, אשר גדל וצמח בבית הספר שלנו, סיים את לימודיו בשנת 2004, התגייס לחיל השריון ונהרג יחד עם צוותו בבינת ג’בל שבדרום לבנון במהלך קרב קשה, תוך חירוף נפש. על זאת קיבל הצוות את אות הגבורה מאלוף פיקוד צפון. בשבוע הבא התלמידים ייקחו חלק בטקס לזכר הצוות בקיבוץ מעין ברוך, כאשר הם מכירים יותר טוב את סיפורם האישי של הנופלים והמשפחות השכולות”.