30 שנים לאליפות: חיזוק רוחני להשגת המטרה

חסידי חב”ד היו המרענן הרשמי באביב 93 במשחקי הפלייאוף. איך זה עבד? על כך בקטעים שליקטנו מתוך כתבה באתר “הגאולה”

חסידי חב”ד מצפת, בראשות הרב גרשון פריד, מלווים מזה 30 שנים במינונים משתנים את פעילותה של קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון. אם הגעתם בתדירות גבוהה לאולם “הפיס” בכפר בלום בשנים האחרונות, לבטח נתקלתם בנציגי חב”ד מעת לעת ולבטח שמתם לב ליוזמות שהובילו כמו הדלקת חנוכיה וחגיגות חגים לפני משחקים. הקשר בין חסידי חב”ד מצפת להפועל גליל עליון החל באביב 1993, כשהפועל גליל עליון עלתה לשלבים המתקדמים של משחקי הפלייאוף העליון וריח של אליפות גלילית אפשרית פשט בכל רחבי המדינה. חסידי חב”ד הצטרפו לחגיגה לפני משחקי הבית בסדרות הפלייאוף מול מכבי ת”א והפועל ת”א, פתחו דוכנים להנחת תפילין, עשו שמח מחוץ לאולם עם רמקולים מהם בקע המנון שיר המשיח המפורסם, שהפך גם להמנון הלא רשמי של אוהדי הקבוצה ומשם הדרך לזכייה באליפות היסטורית.

תמיד עושה שמח. הרב גרשון גליק ושחקני הפועל גליל עליון חוגגים בפורים (מדיה הפועל גליל עליון)


מכאן לקטעים נבחרים שפורסמו בכתבה באתר “הגאולה“:

הכל היה אמור להיות כמתוכנן, אלא שלפתע הגיח אל החניון רכב גדול של חבדניקים מצפת, עליו רמקולים שצורחים בקול ‘משיח משיח’ בשיר הידוע, וממנו קפצו כמה חבדקנים חבושי כובעים והתחילו להניח תפילין ולחלק חומרי הסברה לאלפי האוהדים. ‘להצלחת המשחק’ הם אמרו ולא ידעו מה אמרו. הרב גרשון פריד והרב בצלאל קופצ’יק יזמו את אותה פעולה חסידית במשחק הכדורסל, והם – שכנראה לא הבינו מאומה בספורט – סיימו את תפקידם בהצלחה וחזרו לצפת. למחרת, כאשר גרשון פריד הגיע לעבודתו – כשוחט באחד מהמפעלים בקיבוצי הגליל, ניגשו אליו החבר’ה נרגשים, “ניצחנו ניצחון היסטורי את הפועל ת”א”.

החב”דניקים לא עשו מזה סיפור, אבל עיתוני הספורט, שנדהמו מהניצחון, מצאו לנכון להזכיר גם את פעולת החסידים במשחק והתבדחו כי בטח יפרשו החבדניקים את ראשי התיבות של השנה – ה’תשנ”ג – תהא שנת נפלאות גליל… האסימון הדהד במוחו של גרשון פריד והוא הבין שיש כאן משהו אדיר. למחרת נכחו החב”דניקים בתוך המגרש ורצועות התפילין נכרכו שוב ושוב עשרות ומאות פעמים. עם כל משחק שהסתיים בניצחון מפתיע של הפועל גליל עליון הנוכחות החב”דית התגברה. היו אלו שלטים גדולים עם תמונתו של הרבי שליט”א מלך המשיח והכיתוב ‘יחי המלך המשיח’, היה זה השיר ‘משיח משיח’ שהקפיץ את המגרש בהפסקות, והיה זה הקשר החם בין הקבוצה לחסידים.

עושים שמח בחדר ההלבשה. חסידי חב”ד והרב גרשון יחד עושים שמח בחדר ההלבשה בעונת 19/20


פיני גרשון שאימן את הקבוצה חיבק את פעילות החבדניקים בחום. פיני גרשון – אדם מאמין וליבו ער ליהדות ובזכותו נקבעו מזוזות במשרדי הקבוצה ובאולם. לימים, כאשר היו כאלה שלא אהבו את המזוזות וביקשו להסיר אותן, היה זה פיני שדאג שישארו על מקומן.

אוהדים, כדרכם של אוהדים, הם חמי מזג ופתוחי לב, הם הסתערו על התפילין ומסרי הגאולה והאמינו בכל לב בניצחון בזכות התפילות. השחקנים ומנהלי הקבוצה, היו נלהבים פחות, בלשון המעטה. כך או כך, כשהגיע הרגע הגדול, המשחק המכריע על אליפות המדינה, גם הספקנים שבהם הסכימו פה אחד להימנות על מכתב בקשת ברכה מהרבי מליובאוויטש שליט”א מלך המשיח להצלחה במשחק הגורלי. המכתב נכתב על בלאנק רשמי של מועדון הקבוצה, והשחקנים, המאמן והמנכ”ל ביקשו לזכות בברכתו של הרבי שליט”א מלך המשיח והודיעו, כי הם מקבלים על עצמם לפרסם משיח במשחקים – ככלי לברכה. “שלחנו את המכתב בפקס למזכירות של הרבי שליט”א מלך המשיח כדי שיקריאו אותו לפניו ויודיעו לנו את תשובתו, כך היה נהוג בשנה זו”.

הפועל גליל עליון חגגה באליפות ואפילו בקיבוץ חולתה, כפי שתוכלו לראות בסרטון המצורף, חגגו את ליל הזכייה עם ריקודי ושירת משיח ברחבי הקיבוץ

חגיגות האליפות בקיבוץ חולתה (הפיק: נתן רגולסקי)