חצור: הצלחה לפרויקט החטיבה הצעירה

הפרויקט, שנערך שנה שניה בי”ס חוני המעגל, מרשים בהישגיו

סיפור הצלחה במחלקת החינוך בחצור: זו השנה השניה שפועל בבי”ס חוני המעגל גן חובה במסגרת של חטיבה צעירה. המסגרת הייחודית מבטיחה רצף חינוכי והמשכיות לילדים, אשר זוכים למעבר רך וקל מהגן לכיתה א’. מנהלת חוני המעגל, כרמית טוביאנה: “המעבר של הילדים חלק יותר מבחינה רגשית וגם המוכנות מבחינה פדגוגית הייתה מעל המצופה”

אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של מחלקת החינוך בחצור הגלילית נמצא בחטיבה הצעירה בבית- ספר “חוני המעגל”.

בבית הספר, פועל זו השנה השנייה גן חובה במסגרת של חטיבה צעירה. מסגרת החטיבה הצעירה היא מסגרת חינוכית ייחודית, המבטיחה רצף חינוכי והמשכיות לילדים בגילאי 5-7/8, הנמצאים בתקופה ייחודית ורגישה מבחינה התפתחותית. החטיבה הצעירה מאפשרת התפתחות מיטבית והוליסטית של ילדים: רגשית, חברתית, ערכית, קוגניטיבית ומוטורית, בהתאם לגיל ההתפתחותי שלהם.

בחטיבה הצעירה לומדים בקבוצות למידה דו-גיליות, מה שמאפשר לכוון את ההוראה ולהתאימה לכל אחד ואחת מילדי הגן והכיתה. כמו כן, לזמן להם פעילות-גומלין עשירה ולמידה זה מזה, תוך ניצול היתרונות של השונות הטבעית הקיימת ביניהם.

בחטיבה הצעירה זוכים הילדים ללמוד במרחב חינוכי עדכני התואם את המיומנויות של המאה ה-21. הילדים נחשפים לערכים של בחירה ושוויון הזדמנויות. ילדי הגן בחטיבה הצעירה נהנים מהמתקנים הקיימים בבית הספר כמו: אולם ספורט, חדר מחשבים, פינת חי, גינת הירק, חדר תיאטרון. בנוסף, הם מצטרפים לתלמידי בית הספר בפעילויות חברתיות ערכיות ובטיולי בית הספר.

ילדי כיתה א’ בחטיבה הצעירה זוכים למעבר רך וקל מהגן לבית הספר, למידה תוך כדי משחק, למידה במרחבי למידה, עבדוה דיפרנציאלית בקבוצות קטנות ועוד. יש לציין כי מחקרים מוכיחים כי ילדים שעולים לכיתה א’ ממסגרת של גן בחטיבה צעירה, עולים מוכנים יותר למסגרת הבית-ספרית.

את החטיבה הצעירה מוביל צוות מקצועי המורכב ממנהלת בית-ספר, מנהלת חטיבה צעירה, שתי גננות, מחנכת כיתה א’ וסייעת פדגוגית. הצוות מקבל ליווי מקצועי ע”י מנחה ארצית של החטיבות הצעירות.

מנהלת בי”ס חוני המעגל, כרמית טוביאנה: “החטיבה הצעירה הינה פרויקט הגדל של בית הספר. השנה זכינו לקצור את פירות של ילדי הגן שהשתלבו לראשונה בכיתה א’. המעבר היה חלק יותר מבחינה רגשית וגם המוכנות מבחינה פדגוגית הייתה מעל המצופה”.