כדורסל גברים: צפו בתקציר ממשחק הסיום של הפועל גליל עליון

הפועל גליל עליון הפסידה 97:88 במשחק החוץ מול האלופה, הפועל חולון, שניצחה 0:3 את סדרת רבע גמר הפלייאוף ועלתה לחצי הגמר

תם ונשלם. הפועל גליל עליון סיימה הערב את עונת 22/23 עם הפסד 97:88 להפועל חולון בסדרת רבע גמר הפלייאוף העליון. להבדיל מהשבוע שעבר, בו חולון הביסה את הגליל בתוצאה 69:107, כמו במשחק ביום חמישי האחרון בכפר בלום – גם הפעם שחקני הגליל נתנו פייט נכבד, אך משחק ההגנה לא היה מספיק טוב כמו בסדרה כולה וגם פערי האיכויות בסגלי השחקנים עשו את ההבדל בדקות האחרונות.

אחרי רבע ראשון צמוד, שבו היתרון עבר מצד לצד ובסיומו גליל צעדה ביתרון 21:23, ברבע השני הקבוצה המארחת הייתה יותר דומיננטית, לגליל לא היו תשובות ליכולות של הרכז החולוני, ג’ו רגלנד – שחילק אסיסטים וקלע נקודות בקצב אדיר וסיים את הרבע הראשון עם 15 נקודות, שסייעו לקבוצתו לצעוד ביתרון 44:49.

את הרבע השלישי גליל פתחה בצורה טובה יותר, ריצת 3:9 סייעה לה ליצור מהפך בתוצאה, אך חולון הצליחה לחזור שוב לעמדת יתרון והתפתח לו משחק צמוד מאוד, שבו חולון לרוב צעדה ביתרון של פוזיישן אחד ובסיומו של הרבע היתרון החולוני עמד על 66:70. ברבע האחרון של המשחק משך כ-7 דקות המשחק היה צמוד וגליל אף מצאה את עצמה לפרקי זמן קצרים ביתרון, אך יציאתו של נמרוד לוי בחמש עבירות, כשלוש וחצי דקות לסיום, השפיעה מאוד על שחקני הגליל, שלא היו מספיק חדים בהתקפה ולא הצליחו לעמוד מול העוצמות ההתקפיות של חולון, שבסיום חגגה ניצחון והעפלה לשלב חצי גמר הפלייאוף העליון.

הגיע חד הערב. נמרוד לוי (צילום: גיל נוימן)


הפועל גליל עליון שילמה ביוקר על כך, שלא הצליחה להצר את צעדיו של ג’ו רגלנד – שסיים את המשחק עם 31 נקודות ו-11 אסיסטים, וכן התקשתה גם להצר את צעדיו של הקפטן החולוני כריס ג’ונסון – שקלע 20 נקודות, על אף שהחמיץ 4 ניסיונות מהשלוש. גליל איבדה 13 כדורים – שתורגמו ע”י חולון לקליעה של 29 נקודות, בעוד שגליל תרגמה 5 איבודי כדור של חולון לקליעה של 7 נקודות. מקו העונשין שתי הקבוצות קלעו מעל 80 אחוזים – חולון עם 86 אחוזים וגליל עם 81 אחוזים.

מנגד, הפועל גליל עליון התעלתה מחוץ לקשת עם 42 אחוזי הצלחה – נמרוד לוי ודיישון בוקר קלעו יחדיו 8 מ-11 השלשות שקלעה הקבוצה מ-26 ניסיונות. גם בפרמרטר הריבאונדים גליל הייתה עדיפה עם 40 כדורים חוזרים – 11 מהם נקטפו ע”י ברייס וושיגנטון המצוין. רועי הובר הצטיין עם 7 אסיסטים. איתי מושקוביץ מסיים סדרה מאכזבת עם 4 נקודות.

רשימת קלעים הפועל גליל עליון: דיישון בוקר – 21, נמרוד לוי – 19, ברייס וושינגטון – 16, רועי הובר – 13, דווין מארבל – 7, לוטן אמסלם – 5, איתי מושקוביץ – 4, רון כהן – 3. שותפו: ווין לנגסטון ויהל מלמד.

תקציר המשחק בשיתוף מנהלת ליגת העל וערוץ הספורט