כדורגל: קרית שמונה ירדה ללאומית

עירוני ק”ש לא ניצלה יתרון מספרי ויתרון של שני שערים כדי לנצח את הפועל ת”א. המשחק הסתיים בתוצאת שוויון 2:2, שמורידה את הקבוצה לליגה הלאומית

עכשיו זה סופי ורשמי: בתום 13 עונות רצופות בליגת העל, במהלכן זכתה באליפות וגביע מדינה היסטוריים, הגיעה כפסע משלב הבתים של ליגת האלופות והופיעה בצורה מכובדת בשלב הבתים של הליגה האירופאית, עירוני קרית שמונה נשרה לליגה הלאומית. הכתובת הייתה על הקיר בענק. קבוצה שלא מנצחת עונה שלמה בבית, קבוצה שמפסידה הרבה נקודות בדקות האחרונות ומעל הכל – קבוצה ששומטת יתרון של שני שערים, כשהיא ביתרון מספרי של שחקן אחד לאורך כמעט כל דקות המשחק, זו לא קבוצה שמגיע לה להישאר בליגה.

כל הסיבות לתפוס את הראש. דז’וגאס ברטקוש (צילום: שלומי גבאי)



מכאן לרשמים מהמשחק מול הפועל ת”א:

כבר בדקה ה-8 עבירה גסה שביצע אנתואן קונטה, שחקן ההגנה התל אביבי,על איתמר שבירו, הביאה להרחקתו של קונטה, שהותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. כבר לאחר 7 דקות קרית שמונה תרגמה את היתרון המספרי לשער יתרון 0:1, סנין סבאי כבש שער מרשים בבעיטת מספרת מהרחבה ונתן פוש גדול לקרית שמונה. בדקה ה-24 קרית שמונה כבר הכפילה את יתרונה: ליאור טימוטי מוזי הוכשל ברחבה ע”י אור ישראלוב, מה שהביא לפסיקת בעיטת פנדל, שתורמה ע”י איתמר שבירו לכיבוש שער יתרון 0:2. קרית שמונה לא מינפה את הפורמה המצוינת להגדלת היתרון והמחצית הראשונה הסתיימה ביתרון 0:2.

שער שלא הספיק לניצחון. איתמר שבירו (מדיה ההתאחדות לכדורגל)


למחצית השניה עלתה הפועל ת”א אחרת, הרבה יותר דינאמית. בדקה ה-58 “האקס” דור אלו, שעלו כמחליף, הגביה כדור לרחבה שמצא את ראשו של קייס, שנגח לרשת וצימק את התוצאה ל-2:1. קרית שמונה במקום לנצל את יתרונה המספרי ולפעול להגדלת התוצאה, עשתה בדיוק ההיפך ונענשה בדקה ה-78 עם שער עצמי עצוב שכבש איתי בן שבת – שקבע שוויון 2:2, שלאחריו ראינו את קרית שמונה כנועה, כבויה, לא מספיק מאמינה בעצמה, כאילו שהשלימה עם הירידה. ניסיונות אבודים ליזום התקפות, שלא ממש ערערו את הגנת היריבה ובסיום ירידה עצובה וכואבת ללאומית.

אם היה מתחיל את העונה, קרוב לוודאי שהיא הייתה נראית הרבה יותר טוב. סלובדאן דראפיץ (תמונת ארכיון מאתר דאבל פס)