כדורגל: לנצח בבלומפילד – ולהישאר בחיים

עירוני קרית שמונה תתארח אצל הפועל ת”א, כשהיא יודעת שכל תוצאה מלבד ניצחון עלולה לסיים את דרכה בליגת העל

עירוני קרית שמונה עומדת על סף התהום. הערב ייערכו משחקי המחזור האחרון בפלייאוף התחתון, שעת המשחקים היא אחידה – 18:45. עירוני קרית שמונה, שמדורגת במקום הלפני אחרון בטבלה ורחוקה 3 נקודות מהפועל חדרה, שמדורגת מעל הקו האדום, תתארח אצל הפועל ת”א – שמקדימה אותה ב-5 נקודות וצריכה נקודה, כדי להישאר בליגה סופית.

משחק על עונה שלמה – פשוטו כמשמעו. במקביל, בני סכנין – שלא צריך להרחיב במילים על התצוגה המבישה שלה במשחק מול הפועל ת”א, תארח את הפועל חדרה – שמקדימה את קרית שמונה ב-3 נקודות ויחס השערים שלה נחות מזה של קרית שמונה. בני ריינה – שמקדימה ב-4 נקודות את קרית שמונה, תתארח אצל בית”ר ירושלים – יריבת קרית שמונה בשבוע הבא, שהראש שלה כבר בגמר הגביע ותעלה למשחק בהרכב משני. חדרה וריינה מקבלות יריבות שסיימו עונה, אין זה מבטיח דבר על הנייר, אבל זה כן אומר שקרית שמונה לא יכולה לבנות על קבוצות אחרות שיעשו עבורה את העבודה – והיא מוכרחה לנצח, כדי לשמור על סיכוי ריאלי להבטיח הישארות בליגה בשבוע הבא.

מוכרח להיות חד הערב. איתמר שבירו (צילום: מדיה ההתאחדות לכדורגל)


הפועל ת”א, שמודרכת ע”י חיים סילבס – מאמן ושחקן קרית שמונה בעבר, תזכה לתמיכה של כ-10 אלפים אוהדים הערב. האם זה יגרום ללחץ או לדחיפה לניצחון? שאלת מיליון הדולר. כך או כך, את קרית שמונה זה לא צריך לעניין, היא מוכרחה לנצח הערב ! הפועל ת”א תתייצב למשחק בסגל חסר, ללא הקשרים האחוריים, דן אייבינבדר (צהובים) ודוד קלטינס. החלוץ אלן אוז’בלוט – הכובש העיקרי של הקבוצה, חוזר מפציעה, נראה כי יתחיל את המשחק על הספסל. שחקני המפתח שלה בחלק האחורי הם השוער הליטאי המצוין, אמיליוס זובאס, והמגן הוותיק בן ביטון, בקישור זהו הישאם ליוס הפעלתן ובהתקפה מלבד אלן אוז’בלוט זהו קייס גאנם, בעל רגל שמאל דומיננטית גם מחוץ לרחבה.

קרית שמונה צפויה לעלות גם היום עם ההרכב שניצח בריינה, מה שאומר שאריאל שרצקי צפוי למצוא את מקומו בחוליית הקישור לצידם של ג’יאן מרטינס – שהצטיין בשבוע שעבר, רועי קהת וידין לוגסי הקדמיים יותר. בהתקפה סנין סבאי ואיתמר שבירו יתמודדו מול צמד בלמים, שבעונה שעברה שיחקו עוד בקבוצת הנוער התל אביבית, בלמי נבחרת הנוער באליפות אירופה האחרונה – סתיו למקין ואור ישראלוב, שהעונה עוד הספיק לשחק בקבוצת הנוער. שבירו וסבאי יצטרכו להביא את פערי הניסיון לידי ביטוי. בחלק האחורי כמובן שמשימה גדולה על הוותיקים שבחבורה, השוער דז’וגאס ברטקוש והבלם עאיד חבשי. 

אין מקום לטעויות. דז’וגאס ברטקוש (צילום: פושקו)