כדורסל: ברק פלג לא בונה על שאננות ירושלמית

הפועל גליל עליון תתארח אצל הפועל ירושלים הלוהטת עם תקוות לזכות בניצחון מפתיע נוסף.  מאמן הגליל דרוך לקראת המשחק.

*. תקצירי הוידאו המצורפים בשיתוף מדיה מנהלת הליגה וערוץ הספורט

שבוע חדש בגזרת קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון, שבזכות הניצחונות על עירוני נס ציונה ומכבי ת”א חיזקה את מעמדה במקום החמישי בטבלת ליגת העל וכעת המטרה היא לסיים את הבית העליון במקום הרביעי, כדי לזכות ביתרון ביתיות בסדרת רבע גמר הפלייאוף המסתמנת מול אלופת המדינה, הפועל חולון, שמדורגת במקום הרביעי ולה מספר נקודות זהה לזה של הגליל, ששיחקה משחק אחד יותר ממנה. לפנות ערב, בשעה 18:00 (שידור ישיר בערוץ הספורט), תתארח הקבוצה אצל הפועל ירושלים, שמדורגת במקום השלישי בטבלה וגם לה שאיפות לשפר מיקום בטבלה, כדי לזכות ביתרון ביתיות גם בשלבים המתקדמים של הפלייאוף, אם וכאשר תגיע אליהם. במשחק הליגה שנערך בבירה ניצחה הקבוצה המקומית 70:89, אך במשחק שנערך בכפר בלום ניצחה הקבוצה הגלילית 83:89, לאחר שבפרקים במהלך המשחק כבר הוליכה ביתרון דו ספרתי.

אחרי הניצחון הגדול על מכבי ת”א הפועל גליל עליון מתייצבת למשחק מול קבוצה שמצויה בפורמה מצוינת גם בזירה המקומית ובמיוחד בזירה הבינלאומית, זאת לאחר שביום רביעי האחרון הביסה את אא”ק אתונה והעפילה לפיינל פור הצ’מפיונס ליג של פיב”א – מה שעשוי למשוך היום קהל גדול עוד יותר ליציעים.

תקציר משחק הניצחון על מכבי ת”א.


הפועל ירושלים מתייצבת למשחק עם סוללה מרשימה של שחקנים – חמישה מהם זרים איכותיים, הבולטים שבהם מובילים קטגוריות משמעותיות: הגארד קאדין קרינגטון עומד על ממוצע של 14 נקודות למשחק, הסנטר זאק הנקינס עומד על ממוצע של 10.3 ריבאונדים לצד 13 נקודות למשחק, הגארד-פורוורד ליוואי רנדולף עומד על ממוצע של 1.2 חטיפות למשחק לצד 13.6 נקודות למשחק. לצד כל אלה, סוללה של שחקנים ישראלים איכותיים בדמותם של הפורוורדים עוז בלייזר וטי.ג’יי קליין, הסנטר איתי שגב והגארד הצעיר והמוכשר, נועם יעקב.

נמרוד לוי, רועי הובר ואיתי מושקוביץ מרשימים בביצועים במשחק מול מכבי ת”א


הפועל גליל עליון תצטרך גם הערב את כל השחקנים שלה ממקסמים את יכולתם. הפורוורד דווין מארבל והסנטר ווין לנגסטון, שאכזבו בלא מעט משחקים, תרמו תרומה נכבדת לניצחון על מכבי ת”א וגם הערב הם יצטרכו להיות במיטבם, כדי לקדם את סיכויי הקבוצה במשחק. כמובן שגם נדרשת המשכיות לתפוקה ולתרומה הנכבדת של הגארד דיישון בוקר והסנטר ברייס וושינגטון וכמובן התעלות של הישראלים הבכירים – “האקסים” של ירושלים, הרכז רועי הובר והפורוורד והקפטן נמרוד לוי, וכן של הרכז איתי מושקוביץ והפורוורד לוטן אמסלם.

ע”פ ממוצעי העונה הסדירה, גליל קלעה בממוצע 85.7 נקודות למשחק – 5.7 נקודות יותר מהפועל ירושלים, שקלעה באחוזים מעט פחות טובים מהגליל מחוץ לקשת (51.3 אחוזים, לעומת 53.4 מהצד הגלילי), מחוץ לקשת יתרון לצד הירושלמי (37.9 אחוזים, לעומת 33.9 מהצד הגלילי) וגם בריבאונדים יתרון קל לירושלים – 38 למשחק, לעומת 37.2 מהצד הגלילי. מקו העונשין לגליל יתרון משמעותי לגליל עם ממוצע של 73.9 למשחק, לעומת 67.9 מהצד הירושלמי.

תקציר משחק הניצחון של הפועל גליל עליון על הפועל ירושלים


ברק פלג, מאמן הגליל, ששיחק בעבר בהפועל ירושלים, דרוך לקראת המשחק: “המשחקים מול התל אביביות הוכיחו שאנחנו מצליחים להראות יכולות גם באולמות יותר גדולים, שאנחנו יודעים לעשות התאמות ואיך לשחק טוב מול קהלים גדולים. זה לא תמיד קל, אבל זה חלק מתהליך ההתבגרות שלנו. בנוגע להפועל ירושלים, סמוך על המאמן שלהם שהם יגיעו דרוכים. הפוקוס יהיה עלינו. זו תקופה שאין הרבה אימונים, יש פצועים ונדרש זמן התאוששות. יש מעט זמן של תרגול על המגרש. אנחנו יותר נקודתיים וממוקדים וידאו ומבינים שמה שלא עשינו עד עכשיו, לא נוכל לשנות. אני כן מאמין ורוצה להאמין שנבוא להתחרות. אני נוטה להאמין שאין שובע והסתפקות. אנחנו מקבלים תיאבון מניצחונות במשחקים מול קבוצות צמרת. נחושים להוכיח שאנחנו שייכים לשם, שיש לנו אופי ואנחנו רוצים עוד”.

לא בעניין של להסתפק במחמאות. ברק פלג (צילום: גיל נוימן)