הגושרים: התקדמות משמעותית בבניית “בית לחיים”

הבית המצוי בתהליך בניה למען בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות ביוזמת עמותת “קו לחיים”

*. התמונות צולמו ע”י יקיר רחמים – פיקוח עבודות בניה

לפני כשנה התקיים טקס הנחת אבן פינה לבית-לחיים של עמותת “קו לחיים” בהרחבה של קיבוץ הגושרים (ברחוב אלמוג) בטקס היו ברכות והטמנת מגילת יסוד אבן פינה, השתתפו ראשי רשויות, בוגרי העמותה , רב העיר קריית שמונה- הרב צפניה דרורי ופרנסי האזור.

ההחלטה להקים בית חם לבוגרי העמותה התקבלה לפני 10 שנים – כחלק מהרחבת מטרות העמותה והתפיסה שאין להפסיק הקשר עם הנכים הבוגרים ויש לבחון מכלול צורכיהם במעגל החיים. העמותה רכשה 2.5 דונם אדמת טאבו בהרחבה של קיבוץ הגושרים. במקום יוקמו 2 בתים בגודל של 440 מ”ר כל אחד . הבתים מיועדים לכ-16 נכים שישולבו בחיי האזור בלימודים בתל- חי ותעסוקה במבואות החרמון.

העמותה מקווה לשלב לחיים למגורים משותפים סטודנטים לסיעוד/ לרפואה מהאזור שייקחו חלק בחיים של הנכים. במסגרת הפעילות לשיפור חייהם של הנכים מתקיימת פעילות בהיקף של כ – 15 מיליון ₪ בשנה וזה כולל : שבתות אירוח בקהילות ישראל טיולים ברחבי הארץ קייטנות חגיגות בר/בת מצווה נופשונים טיולים בחו”ל הפעלת מועדוניות ועוד…. הילדים הנכים משתתפים בפעילות החל מגיל – 6 ועד בכלל בשילוב מרגש עם בני נוער איכותיים שמלווים אותם לאורך כל השנה ובכל הפעילויות.

רינה עידן, מנכ”לית העמותה, מבשרת על התקדמות משמעותית בתהליך הבניה: “בתקופה האחרונה התבצעה עבודת הריצוף הכוללת בניית גבס והתחלה של עבודות פיתוח מדובר על 6 סוויטות, ו- 4 בקומת הקרקע ועוד 2 בקומה א בשטח של 35 מ”ר לכל אחת. בכל סוויטה יתגוררו 2 אנשים והיא כוללת בתוכה שני חדרים נפרדים עם מיטות וטלויזיות מקלחת ושירותים רחבים. הבית עוד יכלול מטבח רחב ידיים עם אי ענק מותאם לכיסאות גלגלים בו יוכלו לבצע ארוחות ואפילו פינת ברביקיו במרפסת הבית המשקיפה לגינה שבה יהיו פינות ישיבה למתגוררים ולאורחים והמשפחות שיגיעו לבקר את הדיירים. בקומה א’ תהיה להם מרפסת מגניבה בשטח של כ 100 מ”ר המשקיפה על כל העמק בין הרי נפתלי לרמת הגולן ולשטחים החקלאיים של הגושרים”.

חזית הבית


עמותת “קו לחיים” פועלת בישראל מזה כ – 33 שנים. העמותה עוסקת בשלושה תחומים עיקרים:
שיפור איכות חייהם של ילדים ובוגרים המתמודדים עם נכויות קשות.
הצלת חיים – העמותה מגייסת משאבים למימון ניתוחים מצילי חיים וטיפולים מיוחדים מחוץ לגבולות ישראל. לפני שש שנים העמותה הקימה בית מרקחת וירטואלי- יחיד מסוגו בעולם שמספק כיום תרופות מצילות חיים שאינן בסל הבריאות בהיקף של כ 50 מיליון ש”ח .
• את כל מפעלות העמותה היא מבצעת תוך כדי בחינה מתמדת שנוצר שינוי בתפיסת העולם של החברה כלפיי הנכים והחולים.

מבט מתוך הבית, לאחר עבודת הריצוף