כדורסל גברים: צפו בתקציר מניצחון הגליל על נס ציונה

הפועל גליל עליון חזרה הביתה וחזרה גם לנצח. לוטן אמסלם הרשים. סיקור המשחק ותקציר וידאו בכתבה זו

הפועל גליל עליון שבה למסלול הניצחונות. אחרי הפסד להפועל אילת במחזור האחרון של הליגה הסדירה ואחרי הפסד מתסכל במשחק החוץ מול הפועל ת”א בשבת שעברה במסגרת המחזור הראשון של הבית העליון, זכתה היום הקבוצה בניצחון 85:94 על עירוני נס ציונה, שצמודה אליה בטבלה וכעת גליל מקדימה אותה בשתי נקודות ומשחק עודף ועם יתרון במאצ’ אפ בין הקבוצות.

מצטיין מהפרקט ומצטיין מהיציע. לוטן אמסלם והאוהד אביב פרידמן



היה זה משחק של חתול ועכבר, שבו הקבוצה האורחת, שזכתה לתמיכה של כ-20 אוהדים שעשו את הדרך הארוכה צפונה, רדפה לאורך מרבית דקות המשחק אחרי שחקני הגליל, שצעדו ביתרון בזמן מצטבר של כ-33 דקות, בעוד שנס ציונה הוליכה במהלך המשחק ובעיקר בשלבים המוקדמים במשך שתיים וחצי דקות באופן מצטבר. הסיפור הגדול של המשחק – ההבדלים הגדולים של תרומת השחקנים הישראלים לקליעת הנקודות: בעוד שבנס ציונה רק 14 נקודות מ-85 קלעו שחקנים ישראלים, בגליל 53 נקודות מתוך 94 קלעו השחקנים הישראלים. נס ציונה עם חמישה זרים ומתאזרח וותיק בדמותו של טראוויס ווריק, לא הצליחה לעמוד מול הקבוצה הגלילית ששיתפה במשחק ארבעה זרים וחמישה ישראלים.

תמונת ניצחון. הספסל הגלילי והאוהדים צוהלים (צילום: גיל נוימן)


הפועל גליל עליון צעדה ביתרון בכל אחד מסיומי הרבעים – 19:22 בתום הרבע הראשון, 39:50 בתום הרבע השני, 65:68 בתום הרבע השלישי – שבו נס ציונה הצליחה מספר פעמים להשוות את התוצאה באופן זמני ובסיום ניצחון 85:94 – בסיומו של רבע שלכל אורכו שחקני הגליל צעדו ביתרון משתנה, שבשיאו עמד על 10 נקודות.

הפועל גליל עליון הצליחה לחפות על אחוזי קליעה נחותים מהבקבוק (46 לעומת 63 של נס ציונה – 28:52 לזכות נס ציונה בקליעות מהבקבוק) בזכות מפגן שלשות מרשים (10/26, לעומת 5/20 מצד נס ציונה) ויום כמעט מושלם מקו העונשין (26/28 לעומת 16/26 מצד נס ציונה). גליל סיימה את המשחק ביתרון גם בפרמטר הריבואנדים – עם 40 כדורים חוזרים לעומת 36 מצידה של נס ציונה.

לוטן אמסלם היה לאיש ההחם של הגליל עם 19 נקודות ב-15 דקות משחק, בהן כמעט ולא החמיץ. דיישון בוקר החמיץ לא מעט, אך סיים את המשחק עם 17 נקודות. הקפטן נמרוד לוי סיפק 13 נקודות ו-8 ריבאונדים מול “האקסית”, איתי מושקוביץ הרשים עם 13 נקודות ב-19 דקות משחק, ברייס וושינגטון המשיך להרשים, אך הפעם עם מספרים צנועים יותר – 11 נקודות ו-10 כדורים חוזרים. דווין מארבל גילה שיפור לעומת המשחקים האחרונים וקלע 11 נקודות, רועי הובר “עשה שמיניות” – 8 נקודות ו-8 אסיסטים, ווין לנגסטון סיים את המשחק עם 2 נקודות ו-4 ריבאונדים ב-14 דקות. יהל מלמד שותף לדקה אחת. 

תקציר המשחק בשיתוף מנהלת ליגת העל וערוץ הספורט