כדורסל גברים: ביקורת חריפה בהפועל גליל עליון על השיפוט במשחק אמש

יו”ר הקבוצה, טמיר אברהמס, שלח מכתב ביקורתי להנהלת איגוד השופטים, בעקבות החלטות השיפוט במשחק מול הפועל ת”א

לא שקט בהפועל גליל עליון. יממה אחרי ההפסד במשחק החוץ מול הפועל ת”א, עולים קולות מקרב אנשי הקבוצה על רמת השיפוט במשחק אמש. . במכתב עליו חתום יו”ר הקבוצה טמיר אברהמס נכתב בין היתר: “אני דורש ממך לבצע בדיקה מיידית של כלל התפקוד של שופטי המשחק ובפרט את ההתעלמות מעבירת תוקף אלימה וברורה שבוצעה על ידי שחקן הפועל תל אביב, צ’ינאנו אונואקו על שחקן הפועל גליל עליון, דווין מארבל. האירוע התרחש 3.9 שניות לסיום המשחק כאשר התוצאה הינה 86:84 לטובת הפועל תל אביב, ומשמעות אי השריקה היא למעשה הכרעת תוצאת המשחק”.

גם הפעם חזר מת”א מאוכזב. דווין מארבל במשחק מול מכבי ת”א (צילום: גיל נוימן)


טמיר אברהמס צירף למכתבו קטע וידאו המשווה בין מהלך זה שבו כאמור לא נשרקה עבירה לבין עבירת תוקף קלה בהרבה שנשרקה לחובת קפטן הפועל ‘נופר’ גליל עליון, נמרוד לוי, בתחילת הרבע השני.
טענה נוספת של יו”ר הפועל ‘נופר’ גליל עליון מתייחסת גם היא לאותו המהלך בו הפועל תל אביב כלל לא הצליחו להוציא את הכדור במסגרת הזמן המותר להם, והיה צריך לפסוק כדור עובר”.

טמיר אברהמס הוסיף במכתבו: “צר לנו שיש מי שמנצל, ולא בפעם הראשונה, את היותנו קבוצה הבנויה על שחקנים ישראלים והנהלה ששמה בראש מעיינה את הכדורסל ולא את הטענות נגד השיפוט, ופוגע בנו באופן בלתי ספורטיבי”.

לסיכום כתב יו”ר הקבוצה: “הפועל ‘נופר’ גליל עליון חזרה לליגת העל בעונה שעברה, והיא מייצגת קהילה גדולה של תושבים בגבול הצפון ואלפים שנהנים מהכדורסל של שחקנינו, לא נסכים לקבל כזו התנהלות של שופטים בליגה הבכירה בישראל. אין לי ספק, כי באיגוד השופטים רואים בתצוגת שיפוט הגונה ואחידה כחזות תפקידם של שופטי הכדורסל, וכי כבר בימים הקרובים נקבל את תוצאות הבדיקה שערכתם”.

לא מוכן לעבור לסדר היום על תצוגת השיפוט. טמיר אברהמס (צילום: גיל נוימן)