כדורסל גברים: צפו בתקציר מהפסד הגליל להפועל ת”א

הפועל גליל עליון הפסידה 88:84 במשחק החוץ מול הפועל ת”א, במסגרת המחזור הראשון של הבית העליון של ליגת העל

הפועל גליל עליון פותחת עם תחושה טבעית של אכזבה את דרכה בבית העליון של ליגת העל, אך עם מנה גדושה של כבוד. הערב נחלה הקבוצה הפסד 88:84 במשחק החוץ מול סגנית מוליכת הטבלה, הפועל ת”א, שגם במשחקי הליגה הסדירה ניצחה את הפועל גליל עליון – 80:108 בסיבוב הראשון במשחק שנערך בת”א ו-84:89 במשחק שנערך בחודש שעבר בכפר בלום.

הפועל ת”א לא רשמה בסגלה את הרכז ג’ייקובן בראון ואת ג’יי פיי טוקטו, לעומתם הגארד ג’יימס פלדין, “אקס” הפועל ירושלים, ערך הופעת בכורה קלה של 4 דקות, כך שאפשר להתייחס למשחק הזה כאל משחק בין שתי קבוצות ששילבו לזמן משמעותי של משחק 4 זרים ונתנו במה לשחקנים הישראלים.

להטו הערב. ברייס וושינגטון ודיישון בוקר (צילום: גיל נוימן)


הפועל גליל עליון נתנה פייט חזק וקלעה יותר מהפועל ת”א בשלושה מארבעה רבעים במשחק, אך מה שעשה בגדול את ההבדל היה הרבע השלישי, שבו הקבוצה התל אביבית קלעה 25 נקודות וגליל קלעה 17 נקודות, זאת לאחר שצעדה ביתרון 18:19 בתום הרבע הראשון ו- 38:40 בתום הרבע השני. לרבע האחרון התייצבה הפועל ת”א, כשהיא ביתרון 57:63 והיא הצליחה להחזיק לאורך כל פרקי הרבע האחרון ביתרון חד ספרתי משתנה, כאשר בשלהי המשחק גליל הצליחה להתקרב מאוד, בזכות קליעות מוצלחות של רועי הובר מטווחים שונים, כאשר 3.9 שניות לתום המשחק בזכות שלשה שקלע הובר, הפער התל אביבי הצטמצם לכדי שתי נקודות בלבד, ג’ורדן מקריי קלע מקו העונשין, תומר גינת לקח ריבאונד ונשלח לקו גם הוא וסגר עניין עם קליעה משלו, שקבעה את תוצאת המשחק – 84:88 לזכות הפועל ת”א.

החל לקלוע בשלהי המשחק. רועי הובר (צילום: גיל נוימן)



פספוס מסוים להפועל גליל עליון, שבמשחק זה קטפה יותר כדורים חוזרים מיריבתה (46 לעומת 35), אך שילמה מחיר יקר על שני פרמטרים: סגירה לא מספיק טובה מחוץ לקשת – הפועל ת”א קלעה 10/22 מהשלוש, הפועל ת”א הענישה את גליל על 14 איבודי כדור בקליעה של 29 נקודות לסל הגלילי. בנוסף, בגליל התקשו להצר את צעדיו של ג’ורדן מקריי – שקלע 26 נקודות באחוזים מרשימים.

הסנטר ברייס וושינגטון הוא מצטייןם המשחק מבחינת הגליל, עם 26 נקודות (17 במחצית הראשונות) ו-13 ריבאונדים, ב-30 דקות משחק. דיישון בוקר הרשים גם הוא עם 20 נקודות וסחיטה של 8 עבירות.  נמרוד לוי קלע הערב 13 נקודות וקטף 11 כדורים חוזרים. איתי מושקוביץ ביום עם אחוזי קליעה רעים קלע 8 נקודות. רועי הובר – שקלע 6 נקודות בשלבי הסיום של המשחק, חילק 9 אסיסטים.  משחק פושר למדי לדווין מארבל – שקלע 7 נקודות לווין לנגסטון – שקלע 4 נקודות. יהל מלמד ולוטן אמסלם – שפגש את “האקסית”, לא הצליחו לקלוע ב-9 דקות משחק.

תקציר המשחק בשיתוף מנהלת ליגת העל וערוץ הספורט