כדורגל: אם לא עכשיו, אימתי?

עירוני קרית שמונה תארח הערב את בני סכנין ותקווה לזכות סוף סוף בניצחון ביתי

עירוני קרית שמונה תתחיל הערב בשעה 20:30 את דרכה בפלייאוף התחתון, כשתארח את בני סכנין. קרית שמונה מדורגת במקום הלפני אחרון בטבלה, כשהיא מרוחקת 3 נקודות מבני ריינה – שתתארח הערב אצל הפועל חדרה של מנחם קורצקי, שמקדימה אותה ב-4 נקודות ותנסה לזכות בניצחון, שיקדם אותה לעבר הבטחת הישארות בליגה. יריבתה של קרית שמונה הערב, בני סכנין, שמודרכת ע”י “האקס”, קובי רפואה, מקדימה את קרית שמונה ב-9 נקודות ועבורה הסיטואציה מאוד פשוטה: ניצחון יפתח בינה לבין הקו האדום פער של 12 נקודות, שיבטיח כמעט רשמית את הישארותה בליגה ולכן היא תרצה לנצח את המשחק.

הזמן שלו “להפציץ”. איתמר שבירו (צילום: מדיה ההתאחדות לכדורגל)


אם ב”אקסים” עסקינן, הרי שגם על הקווים של קרית שמונה יש שניים כאלה, סלובדאן דראפיץ – שאימן בסכנין בתחילת העשור הקודם ורביד גזל – ששיחק מספר חודשים בסכנין. על כר הדשא יהיו אלה מהצד של סכנין השוער גד עמוס והקשר רועי שוקרני.

נעבור למנה העיקרית – המשחק. קרית שמונה ניצחה העונה רק 3 פעמים – כולם במשחק חוץ. אחד מהניצחונות היה  1:3 במשחק חוץ מול בני סכנין,  בהופעתו השניה של דראפיץ כמאמן הקבוצה. מאז קרית שמונה לא רק שלא ניצחה, היא ירדה מתחת לקו האדום. קרית שמונה מוכרחה לנצח – ולא בשביל לשפר את מאזן משחקי הבית כמו לשפר עמדות באופן בהול במאבקי התחתית בליגה.

מי מהם יחגוג הערב? קובי רפואה על כר הדשא ויוסי אדרי רץ לעברו לחגוג את ההישארות בליגה לפני 3 שנים (פושקו)


מבחינה התקפית קרית שמונה וסכנין עומדות על מספר כיבושים זהה: 28 שערי זכות. בקרית שמונה איתמר שבירו (9 שערים) ומוחמד שאקר (6 שערים) חתומים על יותר ממחצית הכיבושים – והם ייתקלו בהגנה שגילתה העונה לא מעט תנודות בראשותם של השוער גד עמוס והבלמים מארון גנטוס ואנטה פוליץ’. בסכנין המוציא העיקרי לפועל הוא החלוץ גיא מלמד, שכבש 10 שערים. עם זאת, בסכנין כדאי לקחת בחשבון גם את החלוץ דור חוגי – שהצטרף לאחרונה לשורות הקבוצה, את הקשר פרדי פלומין ואפילו את בירם כיאל – שאמנם משחק כקשר אחורי, אך כבש 5 שערים עד כה.

מבחינה הגנתית קרית שמונה הוציאה 39 כדורים מהרשת – 9 יותר מקרית שמונה. על ההגנה בראשות עאיד חבשי ודז’וגאס ברטקוש – שני השחקנים הוותיקים והמנוסים ביותר בחלק האחורי, מוטלת אחריות גדולה לסחוף את משחק ההגנה לשיפור. כמובן שגם שחקני הקישור האחורי בראשותם של יואב הופמייסטר וסמואל בראון מוכרחים להיראות הרבה יותר טוב בהמשך. הערב צפוי להם מאבקים מאתגרים במרכז המגרש מול חוליית קישור מנוסה ואיכותית עם  שחקנים בדמותם של מרוואן קבהא ובירם כיאל. 

מוכרחים להיות יותר עוצמתיים. יואב הופמייסטר וזיו מורגן (צילום: פושקו)