כדורסל גברים: צפת רוצה לפתוח עונה עם חיוך

מ.ס “דניאל” צפת תארח הערב את עכו למשחק גביע. המאמן, אסף רוטנשטיין, משתף בתחושות לקראת המשחק ולקראת העונה.

כחמישה וחצי חודשים מאז שאירחה משחק רשמי תחל הערב מ.ס “דניאל” צפת באופן רשמי את עונת 22/23 עם משחק ביתי במסגרת גביע האיגוד מול הפועל עכו/מטה אשר, שייערך בשעה 19:30 באולם “הפיס” המחודש בצפת, שעבר מתיחת פנים משמעותית לאחרונה בכל הקשר לחזות האולם, משטח המשחק, שדרוג חווית הצפייה והשהייה באולם. משחק שצפוי להיות מרתק וצמוד בין שתי קבוצות שמכוונות להעפיל לליגה הלאומית בתום העונה. הכניסה חופשית, מזג האוויר אידיאלי, אז תבואו בהמוניכם – יהיה כיף.

מ.ס “דניאל” צפת עברה בקיץ האחרון רה ארגון בצד המקצועי, בשל הכישלון במשחקי הפלייאוף ואי ההעפלה לליגה הלאומית. בשונה מהעונות הקודמות, בהן למאמנים ליאור קרת וקודם לכן שלום “פופי” חדד היו עוזרי מאמן, לקרת היה בצוות גם את איתמר גרומק כמאמן כושר, העונה הצוות המקצועי מונה אדם אחד – את המאמן אסף רוטנשטיין, שמכיר את הליגה מצוין הן כשחקן עבר והן כמי שאימן משך שלוש עונות קבוצות בליגה ובהן: מכבי קרית מוצקין, הפועל מעלות והפועל מגדל העמק יזרעאל – אותה הוביל לאליפות הליגה לפני שתי עונות ואותה הוביל גם במחצית הראשונה של העונה בליגה הלאומית, עד שנפרד ממנה בחודש פברואר האחרון. 

סגל השחקנים עבר גם הוא מתיחת פנים. מבין השמות הבולטים שנשארו בסגל ניתן למצוא את הפורוורד אליאב אוחנון, הקלע דביר אוחנה ושחקן הפנים רם זקס. מבין המצטרפים הבולטים ניתן למנות את הגארדים הוותיקים אוראל לב ונועם מטלון – שעשו דרך ארוכה בליגה הלאומית וכן את שחקני הפנים איגור סימין – ששיחק בשתי הליגות הבכירות וצאלי נוימן הצעיר – שעלה בעונה שעברה עם אליצור שומרון ונחשב לסנטר מוביל בדרג של הליגה הארצית. מן העבר השני עם הקבוצה מהגליל המערבי יגיע הפורוורד רועי נברו, ששיחק בעונה שעברה בצפת ולמעשה הייתה זו קדנציה שניה לשחקן בקבוצה.

מתחילים עונה חדשה עם ציפיות גבוהות. שחקני מ.ס “דניאל” צפת, הצוות המקצועי והוריו של דניאל הרוש ז”ל – שעלו שמו קרויה הקבוצה



אסף רוטנשטיין, מאמן הקבוצה, התייחס בריאיון קצר למשחק הערב, לציפיות שלו מהקבוצה בעונה הקרובה וגם הביע פניה ישירה לאוהדי הקבוצה.

אסף, מהי רמת המוכנות שלכם לשלב הזה של העונה?

“אנחנו בשלב של תחילת עונה. הערב משחק גביע, בשבוע הבא משחק ליגה. אנחנו מתחברים לאט לאט. במשחקי האימון האחרונים קצת יותר טוב. יש מקום לשיפור, אבל יש קבוצה טובה. אני יכול להגיד שהעונה הגיעו חבר’ה קצת יותר מנוסים, שעברו עליות ליגה, שיחקו בליגות הבכירות, לצד צעירים רעבים. החיבור כרגע הוא טוב, האווירה טובה ואני בטוח שתהיה קבוצה מאוד חזקה. ייקח קצת זמן ואנחנו נראה את זה”.

מה צפוי לנו הערב?

“משחק בין שתי קבוצות מאוד מעניינות. עשינו משחק אימון מולם וראינו שמדובר בקבוצה טובה מאוד. עם השנים נוצרה יריבות גדולה בין המועדונים. עכו בנוים על משחק מהיר עם גארדים מהירים, אנחנו נצטרך לשחק בקצב שלנו, להיות מאוד אגרסיבים בהגנה. בסוף זה משחק בבית שלנו ואנחנו צריכים לנצח”.

מה תוכל לספר על ההתאקלמות שלך בקבוצה?

“אני אישית מאוד התחברתי למקום, יש כאן הרבה אנשים שרוצים בהצלחה של הקבוצה החל מראש העיר, ויקי כהן אלקבץ – מחזיקת תיק הספורט בעירייה, דרך ההנהלה בראשות אילן יפרח היו”ר והמנהל ברוך מזרחי והרבה אנשים טובים שתומכים ונמצאים לצידנו”.

צפת ידועה כעיר שאוהבת כדורסל, אז את הריאיון הזה נסיים עם מסר שלך לאוהדים.

“אני קורא לאוהדי הקבוצה להגיע למשחקים, יש לנו אולם חדש ומזמין, קבוצה טובה שרוצה לעשות דברים יפים העונה. אנחנו צריכים אותם שיעודדו, יתמכו בנו ואנחנו נעשה הכל כדי להחזיר להם על המגרש”.

רוצה לפתוח עונה עם חיוך. אסף רוטנשטיין