כדורגל: הצדיעו לאגדה, מתחו את האלופה

עירוני קרית שמונה הפסידה 3:2 למכבי חיפה. קודם לכן, הצדיעה לחנניה פחימה – גדול שחקני השדה של העיר קרית שמונה.

*. תודתנו נתונה לדוברות מכבי חיפה על האישור להשתמש בתמונות מהמשחק

ערב של כדורגל תוסס באצטדיון בקרית שמונה. אז כן, עירוני קרית שמונה שוב הפסידה ומאז פתיחת העונה לא ניצחה, אבל הפעם זה הרגיש אחרת, הרבה יותר ססגוני, הרבה יותר קצבי והרבה יותר אמיץ. עירוני קרית שמונה אירחה את האלופה מכבי חיפה, אותה מובילים ברק בכר ועוזרו גיא צרפתי, להם עבר מכובד בקרית שמונה. התוצאה הסופית היא שהחיפאים בצד המנצח, אבל הפעם קרית שמונה נתנה פייט מרשים, חזרה פעמיים מפיגור, נהנתה מתמיכה של הקהל ובעיקר כיבדה את המעמד בשני אופנים: גם בפייט שנתנה במשחק וגם בטקס ההוקרה שערכה טרם המשחק לחנניה פחימה – גדול כדורגלני העיר קרית שמונה, מכוכביה הגדולים של הפועל קרית שמונה, שהיה לשחקן השדה הראשון מהגליל העליון שזומן לנבחרת הנוער ואף שיחק בתחילת שנות ה-70 גם במכבי חיפה משך שתי עונות. פחימה עלה לטקס הנכבד יחד עם רעייתו, זהבה, ועם כמה מנכדיהם, זכה לתשואות משני הקהלים ולחולצת משחק ממוסגרת.

חנניה פחימה מלווה בבני משפחתו במהלך הטקס המרגש



 מכבי חיפה הייתה דומיננטית יותר בשני השלישים הראשונים של המשחק. בדקה ה-27 דין דוד דהר עם הכדור מקו האמצע ומסר לפרנזי פיירו, שלא התבלבל מול ברטקוש והעלה את מכבי חיפה ליתרון 0:1.

שתי דקות מאוחר יותר, הקשר תמיר עדי, שעלה למרות שלא היה כשיר במאת האחוזים, נאלץ לצאת משדה המשחק והוחלף בבלם/קשר אופיר בנבניסטי.

בדקה ה-37 התקפה של קרית שמונה הניבה את הפרי המיוחל. חצי שעה אחרי ששער שכבש נפסל בטענה מוצדקת לנבדל, איתמר שבירו עלה על הלוח עם בעיטה מהרחבה לקורה ולאחר מכן לרשת, לאחר מסירה של ג’וזף מבונג. שער שקבע  שוויון 1:1. האלופה הייתה קרובה לרדת עם יתרון למחצית, אך ברטקוש הצליח לסכל ניסיון הבקעה של צ’רון שרי ובסמוך לסיום המחצית דין דוד בעט מעל השער ממצב קורץ בתוך הרחבה.

לא כדאי להשאיר אותו לבד. פרנזי פיירו בין ניר דרורי לאיתי בן שבת (צילום: ניב כהן – האתר הרשמי מכבי חיפה)

במחצית השניה המשיך המשחק הקצבי. כבר בדקה ה-48 החיפאים חזרו להוביל, בעיטה של צ’רון שרי, שפגע באיתי בן שבת ונכנס לרשת וקבע יתרון 1:2 לזכות חיפה.

חמש דקות מאוחר יותר מסירה מוצלחת של סנין סבאי מצאה את איתמר שבירו בלתי מכוסה וזה בעט בצורה מצוינת לרשת וקבע שוויון 2:2.

בדקה ה-64 כמעט מהפך. סנין סבאי חטף כדור לדילן בטבונסיקה, בעט לשער החיפאי, אך ג’וש כהן היה שם כדי להציל את חיפה מספיגה.

בדקה ה-83 אותו שחקן, שכמעט גרם למכבי חיפה לספוג, היה זה שכבר עבורה את שער הניצחון. הגבהת קרן הסתיימה בנגיחה של דילן בטבונסיקה לרשת של ברטקוש, שער שסלל לחיפאים את הדרך לניצחון 2:3.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק: דז’וגס ברטקוש, ג’וזף מבונג, עאיד חבשי, איתי בן שבת, זיו מורגן (מוחמד שאקר – 70), ניר דרורי (נועם כהן – 57), יואב הופמייסטר, תמיר עדי (אופיר בנבניסטי – 29), רועי קהת, סנין סבאי (סמואל בראון – 70) ואיתמר שבירו 

הרשים בביצועיו. איתמר שבירו (צילום: מדיה מנהלת הליגות)