כדורגל: האלופה מגיעה, מצדיעים לאגדה

עירוני קרית שמונה תארח את מכבי חיפה, טקס הצדעה לחנניה פחימה – גדול כדורגלני העיר קרית שמונה, ייערך טרם המשחק.

המחזור התשיעי בליגת העל ייצא היום (שבת) לדרך. אחד מהמשחקים המרכזיים של המחזור הוא המשחק בו תארח עירוני קרית שמונה בשעה 20:15 את האלופה בשתי העונות האחרונות, מכבי חיפה, שמודרכת ע”י ברק בכר ועוזרו גיא צרפתי, לשניהם רזומה נכבד כשחקני קרית שמונה ולבכר כמובן רזומה אימון מרשים הכולל את הזכייה בגביע המדינה בשנת 2014 ושנתיים קודם לכן את הזכייה באליפות ההיסטורית, כעוזרו של רן בן שמעון. קרית שמונה לא ניצחה מאז מחזור הפתיחה, מכבי חיפה מרוחקת נקודה אחת מהפסגה והיא לא רוצה לתת למכבי ת”א לפתוח פער גדול ממנה. קרית שמונה מתייצבת אחרי ההפסד הדי מביש לבית”ר ירושלים. מנחם קורצקי, שנעדר מהאימונים השבוע בשל ימי השבעה לזכר אביו, ישוב לקווים לצידם של עוזריו, רביד גזל ואדריאן רוצ’ט, שהעבירו את האימונים השבוע. כל הכרטיסים למשחק אזלו עוד במהלך השבוע.

היו ימים בצפון. ברק בכר בימיו כמאמן עירוני קרית שמונה (צילום: פושקו)


מכבי חיפה תתארח ביום שלישי אצל פריז סן ז’רמן למשחק במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות, כך שהיא צפויה לערוך שינויים בהרכבה. שני ההפסדים שנחלה העונה מכבי חיפה היו ימים לאחר משחק ליגת האלופות, השבוע מכבי חיפה לא שיחקה, כך שהסטטיסטיקה לא לטובת קרית שמונה, המחזיקה בתואר המפוקפק של “אלופת התיקו” עם 5 תוצאות תיקו בשמונה משחקים, אך הפעם קרית שמונה תשמח לתוצאת תיקו מול הקבוצה של ברק בכר, שמאז שעזב את קרית שמונה כמעט ולא הפסיד באף משחק מולה. כך או כך, ע”פ ההערכות מרבית שחקני המפתח של מכבי חיפה יעלו בהרכב, מה שיגדיל את רמת האתגר עבור ההגנה של קרית שמונה בראשות הבלם וה”אקס” עאיד חבשי – שתצטרך להצר את צעדיהם של שחקנים דוגמת פרנזי פיירו ודין דוד וגם חוליית הקישור בראשותם של רועי קהת ויואב הופטמייסטר שתצטרך לתת פייט לקישור החזק של חיפה בראשותם של עלי מוחמד וצ’רון שרי. בחלק הקדמי ג’וזף מבונג עשוי לפתוח בהרכב לצידו של איתמר שבירו.

צפוי לחזור להרכב. הבלם איתן בן שבת (צילום: שלומי גבאי)



לפני המשחק ייערך טקס הוקרה והצדעה לחנניה פחימה – גדול שחקני ההתקפה של העיר קרית שמונה. חנניה פחימה, בן 72, נשוי לזהבה, אב לשישה וסב ל-13 נכדים ונכדות, איש עסקים מצליח בתחום המזון והטואלטיקה והבעלים של המקומון “חדשות הגליל”. 

חנניה פחימה היה קשר עושה משחק מוכשר, שהרבה לפני עידן הסקואטים, סרטוני הוידאו והתקשורת הדומיננטית, צד את עיניו של המאמן האגדי עמנואל שפר ז”ל, שזימן אותו בשנת 1968 לסגל נבחרת הנוער, שיצאה לאליפות אסיה בבנגקוק, בירת תאילנד. חנניה פחימה הרשים ביכולותיו במדי הפועל קרית שמונה בליגות השונות לרבות ליגת המשנה. בתחילת שנות ה-70 עבר לשחק שתי עונות במכבי חיפה בליגה הבכירה וזכור שער שהבקיע בסיום העונה השניה במשחק מול מכבי יפו – שער שהשאיר את מכבי חיפה בליגה הבכירה. חנניה פחימה חזר לקרית שמונה והביא עימו את ישיעהו שווגר ז”ל – בלמה האגדי של נבחרת ישראל במונדיאל 70, ששימש כמאמן-שחקן בהפועל קרית שמונה בימיה בליגת המשנה. חנניה פחימה שיחק אחרי גיל 40 ולאורך השנים כבש ובישל מאות שערים, ואף שימש בשלהי הקריירה כמאמן-שחקן בקבוצת בית”ר קרית שמונה. לאורך השנים שיחק גם אימן תקופה מסוימת את הפועל קרית שמונה. בהמשך שיחק בקבוצת הותיקים של העיר.

בנו של חנניה פחימה, אסף, שיחק עד לעונה האחרונה כקשר בהפועל עירוני צפת ועשה קריירה נכבדת עשירה בהצלחות בליגה א’ ובליגה ב’. אסף פחימה עשוי לחזור בקרוב למגרשים. לעת עתה, מתאמן לצידם של ותיקי עירוני קרית שמונה. נכדו של חנניה פחימה, אביהוא סבתי (17) הוא דור ההמשך של המשפחה והוא משחק בהצטיינות כקשר בקבוצת הנוער של עירוני טבריה.

צוות אתר “גליל עולה” מצדיע לפועלו של חנניה פחימה היקר ומברך אותו בברכת בריאות איתנה ונחת רוח.

משבתחים עם השנים. חנניה ואסף פחימה (תמונה משנת 2015, לפני ריאיון משותף אצלנו באתר הקודם)