כדורסל גברים: שמחה מהולה בעצב

בצל התוגה על מותו של מישל מויאל, ניצחה הפועל גליל עליון הערב את הפועל ב”ש-דימונה.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

אולם “הפיס” בכפר בלום חזר היום לימים יפים מהעונה שעברה. האולם המיתולוגי, שלא אירח משחק רשמי לעיני קהל גדול כבר חמישה וחצי חודשים, נצבע באדום ולבן, בכאלף אוהדות ואוהדים של הפועל גליל עליון, שאחרי ההפסד הכואב והמתסכל בשבוע שעבר במשחק מול הגלבוע בתום שתי הארכות – ואחרי שראו את הקבוצה דרך מסך הטלויזיה מרשימה במשחק היורופקאפ בקוסבו, רצו רק דבר אחד: לראות ניצחון ליגה ראשון העונה. מנגד, התייצבה למשחק הפועל ב”ש-דימונה, שהגיעה אחרי הפסד כואב משלה להפועל חיפה, במשחק שבו צעדה ביתרון ברוב דקות המשחק. גם היום אותו ריטואל חזר על עצמו מצידה של באר שבע, לשמחת הצד הגלילי, שיארח ביום רביעי הקרוב, בשעה 18:00 את באמברג הגרמנית, אותה מאמן אורן עמיאל ובשורותיה משחק גבי צ’אצ’שוילי, למשחק במסגרת המחזור השני של היורופקאפ (לחצו כאן לרכישת כרטיסים).

היה שם ב”מאני טיים” בגדול. דיישון בוקר בפעולה



לפני המשחק נערך טקס לזכרו של מישל מויאל ז”ל – המעסה המסור של הפועל גליל עליון בעשור האחרון, שהלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 58, כשהוא מותיר אחריו שלושה ילדים וחמישה נכדים. חיים רייכבך, נציג ההנהלה, נשא דברים לזכרו, הקהל הדומע, שחקני ואנשי הצוות של הקבוצות מחאו כפיים. בנו של המנוח, שי – ייבדל לחיים ארוכים, נכח בטקס. בהחלט מרגש ועצוב מאוד. שחקני הגליל עלו עם סרט שחור בצמוד לחלק העליון של גופיית המשחק.

נפרדים בכאב ממישל מויאל ז”ל



גליל עליון, שחסרה גם הערב את הפורוורד הפצוע, לוטן אמסלם, עלתה עם הרכב שכלל את רועי הובר, דיישון בוקר, ג’יילן הדסון, נמרוד לוי וברייס וושינגטון. הקבוצה הדרומית פתחה עם ריצת 0:6 ולמעשה גרמה לשחקני הגליל לרדוף אחריה לאורך רוב דקות המשחק, שהן צעדה הקבוצה הדרומית ביתרון שעמד על 18:26 בתום הרבע הראשון, ברבע השני האורחת כבר עלתה ליתרון 28:42 בדרך ל-43:51 בתום המחצית הראשונה, אחרי התאוששות גלילית.

ברבע השלישי המשחק הפך צמוד, גליל כבר הצליחה להשוות את התוצאה ל-53:53 ולעלות ליתרון ראשון במשחק – 60:61, אך הקבוצה הדרומית התעשתה וחזרה להוביל ובתום הרבע השלישי יתרונה עמד על 67:69. ברבע האחרון של המשחק התפתח משחק צמוד, קרבות חפירה, גליל נהנתה מיכולת טובה של שלושה משחקניה הזרים – שחקני הפנים ברייס וושינגטון ומאליק אבו וכן הפורורורד ג’יילן הדסון. מה שעשה את ההבדל בדקות ההכרעה הייתה רמת המיקוד מקו העונשין: שלוש קליעות מוצלחות של דיישון בוקר העלו את גליל ליתרון 83:86, רועי פריצקי האורח צימק עם קליעת עונשין אחת משני ניסיונות, עוד שתי קליעות עונשין מוצלחות של הדסון ולאחר מכן של וושינגטון סגרו עניין עם ניצחון 84:90.

ההבדלים הגדולים שעשו את הניצחון הערב הם בפרמטר של קליעות העונשין והריבאונדים. הקבוצה הדרומית החטיאה 8 ניסיונות מהקו, גליל החטיאה 5 ניסיונות. גליל קטפה 44 כדורים חוזרים (ג’יילן הדסון – 11, ברייס וושינגטון – 8) – לעומת 32 שקטפה האורחת. כל זאת במשחק שבו הישראלים הבכירים של הגליל, הקפטן נמרוד לוי והרכז רועי הובר, לא היו במיטבם.

רשימת קלעים הפועל גליל עליון: דיישון בוקר – 20, ג’יילן הדסון – 19, ברייס וושינגטון – 18, מאליק אבו – 10, רועי הובר – 9, נמרוד לוי – 6, יהל מלמד – 2. שותף: הראל רינסקי.

ידע משחקים טובים מאלה. רועי הובר