חצור: נושמים לרווחה במשפחת גבאי

משפחה מחצור הסתייעה בתוכנית מטעם משרד הרווחה – ומצבה הכלכלי השתפר משמעותית.

תוכנית “נושמים לרווחה” הינה תוכנית שמוביל משרד הרווחה ופועלת במחלקה לשירותים חברתיים במועצה המקומית חצור הגלילית. במסגרת התוכנית אברהם ושרי גבאי הצליחו לצאת מהמינוס הגדול בבנק, בעזרת סיוע צמוד ושיפור מיומנויות ניהול התקציב המשפחתי: “אנחנו עכשיו פורחים, זה עולם אחר”

לא מצליחים לנהל בחוכמה את התקציב המשפחתי? אין לכם מספיק מיומנויות לכך? תוכנית “נושמים לרווחה” במרכז עוצמה, היחידה של המחלקה לשירותים חברתיים בחצור הגלילית, ממשיכה לעזור ולתת מענה לתושבים. בשיתוף עם משרד הרווחה, פועלת מנהלת המחלקה – נורית כחלון, יחד עם העובדות והעובדים הסוציאליים כדי להתאים מגוון תוכניות לצרכים העולים מהשטח. כמו למשל למשפחת גבאי מחצור הגלילית. אברהם, עצמאי בתחום המחשבים ואשתו שרי, מנהלת קבלה והזמנות בחוות ורד הגליל, נקלעו לחוב של למעלה מ-100 אלף שקל ופנו לתוכנית הייחודית של המועצה.

יחד עם העובדות והעובדים הסוציאליים, אברהם, שרי ושני ילדיהם זכו לסיוע וליווי צמוד ושיפור מיומנויות ניהול התקציב המשפחתי. “אנחנו עכשיו פורחים. אין מינוס בבנק, אין צ’קים שחוזרים. אין ריצה אחרי הזנב של החריגות. עולם אחר”, מספר אברהם גבאי. “אם רק היינו מתחילים את התהליך קודם לכן, הכל היה נראה אחרת. אף אחד לא מלמד אנשים איך להתנהל נכון, ועכשיו – דרך התוכנית הנהדרת של מועצת חצור הגלילית – הבנו איך”.

אשתו שרי הוסיפה: “עברנו מהפך. משפחה צעירה בלי כלים. לא יודעת איך לנהל אורח חיים כלכלי נכון. מלווה אישית מטעם התוכנית במרכז עוצמה ליוותה אותנו. סייעה בהענקת כלים פיננסיים. בנוסף, היו שיחות אישיות שמעצימות אותנו התהליך. כעת אנחנו ממקסמים הכנסות ובוחנים היטב את ההוצאות. ממש לפני שנכנסנו לתהליך היינו בחריגה מאד גבוהה. אף על פי שהיינו מרוויחים סכומים יפים. המוטו שלנו הוא: תתנהלו עם מה שיש לכם”.

יעל חיימוב, מנהלת מרכז עוצמה: “עוני הוא חסך רב ממדים. אנשים שזו מציאות חייהם נוטים להאשים את עצמם על כך שנקלעו למצב של עוני. אנחנו מוכיחים להם שזו לחלוטין לא אשמתם ושיש מספר סוגים של חסך שאינם קשורים בהכרח בכסף ושעלולים להביא את המשפחה למצב זה”.

“נושמים לרווחה” היא תוכנית יוצאת דופן המתאפיינת בחשיבה מחוץ לקופסה, לשיפור יכולת ההתמודדות של משפחות ואנשים החיים בעוני והדרה חברתית ולשלבם בקהילה. הסיוע והליווי הניתנים נועדו לסייע במיצוי זכויות ומימושן; לסייע ולהכווין במציאת תעסוקה; לשפר מיומנויות של ניהול התקציב המשפחתי; להרחיב את מערכות התמיכה הקהילתיות; לעודד את השייכות והנתינה לקהילה ועוד.

יכולים לחייך. אברהם ושרי גבאי וילדיהם