שולחן לשניים – מצמצמים את הרעב בגליל

פרויקט איסוף מזון וחלוקה לנזקקים תופס תאוצה – ומשווע למתנדבים ולתרומות מזון מעסקים. תום קידר, מקים המיזם, משתף אותנו בחזון ובמטרות של הפרויקט.

מדינת ישראל מצויה בתקופה מאוד מורכבת מבחינה כלכלית. השלכות הקורונה והסגרים ועליות המחירים בשוק המזון הגדילו את מספר הנזקקים לתרומות מזון ברחבי הארץ – ובפרט בגליל העליון. בזמן שיש כאלה שמסתפקים בקיטורים מילוליים או כתובים ברשתות החברתיות, יש גם מי שהחליטו לעשות על מנת לשנות. קבוצת מתנדבים בראשותו של תום קידר הרימה את פרויקט “שלישי שמח”  – פרויקט איסוף של מזון מבתי אוכל ברחבי הגליל העליון, שנארזים ומחולקים למעוטי יכולת ברחבי הגליל העליון. הפרויקט מתבצע בימי שלישי וביום שלישי הקרוב, בתאריך הכי אטרקטיבי שיש 22.2.22 פרויקט  “שולחן לשניים” יוצא לדרך בתאריך ולמען המטרה נדרשת כמות של 100 מתנדבים קבועים, כדי שכל מי שרגיל לקבל סיוע בימי שלישי, ימשיך לקבלו.

מעדיפים לעשות, במקום לדבר



תום קידר, בן 30, תושב רמת השרון, שגר כיום בקיבוץ דן ובקרוב יעבור למטולה, משתף אותנו בתהליכים שהובילו אותו להקמת המיזם: “עברתי צפונה בשביל לימודי עבודה סוציאלית בתל חי, אבל באמצע התואר הבנתי שעברתי הנה בעצם בשביל הטבע והאנשים, התואר היה רק תירוץ. הדרך הזו של נתינה בעבודה סוציאלית לא הייתה מדויקת לי, היום אני עובד עם אנשים בצורות אחרות, בעיקר דרך חינוך והפרויקט “שלישי שמח” – אותו התחלנו רק לפני מספר חודשים בודדים והוא כבר מאכיל מעל ל-150 אנשים בשבוע. בפרויקט שלנו מעורבים היום עשרות מתנדבים מרחבי הגליל העליון, תורמים לנו כ-30 בתי עסק, מועדונים ומוסדות חינוך ברחבי אצבע הגליל והיד עוד נטויה”. 

לעזור לאנשים ולסביבה זו השליחות שלו. תום קידר

לא רק דאגה לשובע וסולדיריות חברתיות עומדות מאחורי הפרויקט, אלא הרבה מעבר לכך, כפי שמתאר תום קידר: “מטרת הפרויקט היא משולשת: השפעה תזונתית, חברתית וירוקה.  אנחנו מצילים מזון מזין, טעים, וברמת היגיינה גבוהה, מעבירים אותו לקשישים ופונים אחרים מקריית שמונה ששמחים לקבל אותו – וכך גם יוצרים קשר עם אותם קשישים עריריים, ומסייעים להפיג אפילו במעט את הבדידות שרבים מהם חווים יום יום, ומחברים את אותם קשישים חזרה לקהילה.  הסיפור המרכזי בסופו של דבר הוא הקהילה, שכולנו משפחה אחת. יש לנו גם פרויקטים חינוכיים עם נוער שמגיע להתנדב עם קשישים מהשכונה שלהם, ופרויקט קטן מקסים נוסף בו מתנדבים מכינים עוגות לקשישים לכבוד יום ההולדת שלהם”.

אז איך זה מתבצע בפועל? תום קידר מסביר: אופי הפעילות הוא התנדבותי, ושלישי שמח עוברים למודל חדש ומרגש שנקרא “שולחן לשניים”, בו לכל מתנדב יש רק קשיש אחד אותו הוא אחראי לבקר פעם אחת לאורך השבוע, בכל זמן שמתאים לשניהם. המתנדב למעשה מוסיף כשהוא מבשל פעם אחת בשבוע ארוחה נוספת בביתו, ומביא אותה לקשיש, איתו הוא גם מוזמן לשבת או אפילו לאכול יחד. לכאלו שרוצים להתנדב אבל לא יכולים לבשל את המנה מכל סיבה שהיא, אנחנו נקשר לאחד מהעסקים בעיר או באזור שתורמים לנו מנות, והם יאספו מהם את המנה עבור הקשיש”. 

עובדים במרץ למען הקהילה

לפרויקט המבורך יש שאיפות לגדילה, לשם כך נדרשת גדילה של כמות המתנדבים והנרתמים לעזרה, לדבריו של תום קידר: “אנחנו מעוניינים להגדיל את כמות האנשים שאנחנו מגיעים אליהם, ולסייע במקרים קיצוניים שבהם יש צורך בעזרה רחבה יותר מאשר רק באוכל מבושל (כמו אוכל יבש, מוצרי חימום, מוצרי היגיינה בסיסיים וכו’), כל מה שאדם נורמלי זקוק לו להתקיים – שנוכל לסייע לו.  צורת ההתנדבות החדשה, “שולחן לשניים” מאוד מרגשת אותי, מכיוון שעברנו מחלוקה ל4-5 קשישים לכל מתנדב, למצב של מתנדב אחד לכל קשיש. בצורה הזו גם ניצור קשרים עמוקים הרבה יותר אפילו מהיום (מכיוון שלמתנדב יהיה זמן והוא לא ממהר לחלק לקשישים הבאים), נוכל להתאים את האוכל אישית לטעמו ורגישותיו של הקשיש הספציפי, ונדע הרבה יותר בצורה רציפה מה שלומו ולמה הוא זקוק. אני מאמין שצורת ההתנדבות הזו תרגיש גם יותר משמעותית עבור המתנדבים עצמם”.

אהבתם? התחברתם? מעוניינם להירתם ו/או לרתום למען המטרה הנעלה? מלאו את טופס ההצטרפות על מנת שיצרו עמכם קשר או  שתצרו קשר עם תום קידר בטלפון:  052-6933340.

הצטרפו אליהם, יחד תעשו דברים גדולים