כדורסל גברים: שוב פעם חג מכבים בכפר בלום

הפסד נוסף להפועל גליל עליון – הפעם 88:77 למכבי ת”א במסגרת רבע גמר הגביע. ביום חמישי משחק ליגה ביתי מול הפועל חיפה.

ערב מאכזב מאוד להפועל גליל עליון. ארבעה ימים אחרי ההפסד בגלבוע במשחק החזרה שלה למעגל משחקי ליגת העל אחרי חודש של פגרה כפויה בשל משבר קורונה בתוך הקבוצה ובליגה, נחלה הקבוצה הגלילית הפסד 88:77 במשחק הביתי ברבע גמר גביע המדינה מול מכבי ת”א – שלפני קצת יותר מחודש וחצי עבדה קשה מאוד כדי לנצח את הגליל 84:88 בסיומה של הארכה בערב דרמטי באולם “הפיס” בכפר בלום. הערב המלאכה הייתה פחות מסובכת, הפועל גליל עליון הייתה במיטבה במחצית הראשונה, למרות שגם במהלכה נקלעה לפרקים של תקיעות התקפית והרבתה להחמיץ מקו העונשין. במחצית השניה שחקני הגליל עוד הצליחו לתת פייט ברבע השלישי, אך ברבע האחרון “נגמר הדלק”.

בשלב שעוד הייתה חגיגה ביציעים. “הקומץ” דוחף מהיציע (צילום: משה קקון)



המחצית הראשונה של המשחק לא היוותה פרומו אמין לבאות. גליל עליון פתחה את המשחק ביתרון 7:18 לאחר שלוש וחצי דקות של משחק, אך ריצת 0:13 של מכבי ת”א העבירה את היתרון לשורותיה. התעוררות מחודשת של הגליל שחררה את הפקק בהתקפה. הרבע הראשון הסתיים ביתרון 27:29 לזכות מכבי ת”א.

ברבע השני הפועל גליל עליון הייתה במיטבה. משחק ההתקפה קלח, משחק ההגנה השתפר, לכל אורך הרבע שחקני הגליל הוליכו ביתרון, שאף חצה את הרף הדו ספרתי, דקה וחצי לסיום הרבע, כשהיתרון האמיר ל-39:50. בסיומה של המחצית הראשונה הפועל גליל עליון צעדה ביתרון 43:54, שבהחלט נתן אופטימיות לבאות.

לא הצליח לקלוע לאורך 21 דקות משחק. ג’ונתן סטוב במאבק מתחת לסל (צילום: גיל נוימן)



למחצית השניה מכבי ת”א עלתה הרבה יותר עירנית וממוקדת, בעוד ששחקני הגליל ככל שחלפו הדקות מצאו את עצמם יותר ויותר מתרחקים מתמונת המשחק. הרבע השלישי עוד היה צמוד בהתחלה והיתרון עבר מצד לצד, אך כשקולעים 7 נקודות ברבע קשה לתת פייט. ארבע דקות לסיום מכבי ת”א עלתה ליתרון 59:60 ומרגע זה לא שמטה את יתרונה, שעמד בסיום הרבע השלישי על 61:69. הרבע האחרון של המשחק היה במעמד צד אחד, גליל עליון לא הצליחה לקלוע אפילו נקודה אחת בחמש הדקות הראשונות, איבדה את נמרוד לוי בחמש עבירות בשלב מוקדם, מכבי ת”א רצה ל-0:14 והוליכה 61:83. התעוררות מסוימת של הגליל והורדת הילוך מסוימת מהצד של מכבי ת”א הביאו להצטמקות היתרון התל אביבי. בסיום, ניצחון 77:88 לזכות מכבי ת”א, שעולה לרבע הגמר.

משחק שהם ירצו לשכוח. נמרוד לוי וג’ונתן סטוב (צילום: גיל נוימן)



הרכז הצעיר, איתי מושקוביץ’, שעלה מהספסל עוד במהלך המחצית הראשונה, היה נקודת האור של הגליל הערב, עם 18 נקודות – מהם 11 במחצית הראשונה, האכזבה הגדולה ביותר היא מג’ונתן סטוב, שבמשך 21 דקות לא קלע אפילו נקודה אחת. הסטטיסטקה המלאה, מתחת לתמונה זו.

סטטיסטיקה של שחקני הפועל גליל עליון מאתר איגוד הכדורסל

הכי נפוצים

פלאשים בגליל