כדורסל גברים: צפו בדרמה מכפר בלום

הפועל גליל עליון ניצחה 80:81 בביתה את מכבי ראשון לציון, נועלת הטבלה, שהוליכה ברוב דקות המשחק. תקציר וידאו מצורף לכתבה.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

כחצי שנה חלפה מאז שהפועל גליל עליון העפילה לליגת העל, בסיומו של משחק חמישי ואחרון דרמטי עד קצה מול הפועל עפולה. הערב, באותו אולם, אם כי לא במשחק שחורץ גורלות, אוהדי הפועל גליל עליון זכו למותחן ביתי ראשון, במשחק הביתי מול נועלת הטבלה, מכבי ראשון לציון, שהגיעה למשחק עם מאמן חדש על הקווים, דרור כהן, עם תקוות לחזור מהצפון עם ניצחון שישפר את מצבה העגום בירכתי הטבלה. מכבי ראשון לציון הוליכה ברוב דקות המשחק, כבר הייתה בדרך לניצחון, הגיעה עד לירדן – אבל פספסה את הקייאקים…

ערב שייזכר עוד זמן רב. שחקני הגליל מאושרים בסיום המשחק



הפועל גליל עליון עלתה למשחק עם קו אחורי מתוצרת חוץ, שכלל את אייק איירבו, ג’ונתן סטוב ושאבון לואיס ועם קו קדמי ישראלי, שכלל את נמרוד לוי וגבי צא’צ’שוילי. לאורך רוב דקות המשחק הפועל גליל עליון רדפה אחרי מכבי ראשון לציון, שנהנתה מיום מוצלח מחוץ לקשת ומתחילת המשחק גילתה רעב גדול ודומיננטיות. הקבוצה האורחת צעדה ביתרון 14:24 בתום הרבע הראשון.

ברבע השני הצליחה בתחילה להגדיל עוד את הפער ל-12 נקודות יתרון, אך שחקני הגליל הצליחו לבלם את הריצה של הקבוצה האורחת ולכרם מעט ביתרונה עד ל-38:44 בסיום המחצית הראשונה.

החזיק את הקבוצה בתמונת המשחק. שאבון לואיס



ברבע השלישי הפועל גליל עליון כבר נראתה טוב יותר ואפילו הצליחה בזכות ריצת 4:10 לקבוע שוויון 48:48, אך בנקודה הזו שוב ראשון לציון חזרה לאיתנה וגליל לסורה, בדרך ליתרון 56:64 בתום הרבע השלישי.

ברבע האחרון של המשחק נוצר משחק צמוד, אך שחקני הגליל הצליחו לעלות ליתרון ראשון רק דקה ו-45 שניות לתום המשחק, שלשה מדהימה של שאבון לואיס העניקה לגליל יתרון 76:77, שהוביל לפסק זמן של הקבוצה האורחת, שחזרה למשחק ויצרה התקפה שבסיומה דיימון סימפסון נשלח אל קו העונשין וקלע קליעה אחת משני ניסיונות וקבע שוויון 77:77. גליל יצאה להתקפה, נמרוד לוי קלט ריבאונד לאחר החטאה של שאבון לואיס וקלע לסל של ה”אקסית” וקבע 77:79 לזכות הגליל, דקה ו-3 שניות לסיום. 20 שניות חלפו, שלשה של טו הולוואי חוללה מהפך והעניקה לראשון לציון יתרון 79:80. שאבון לואיס ניסה להגיב עם שלשה משלו, אך כשל במשימה. ראשון לציון יצאה להתקפה ואיבדה כדור. 11 שניות לסיום המשחק שאבון לואיס החטיא, קלט כדור חוזר ומסר לאייק איירבו, שקלע סל דרמטי, 8 שניות לסיום, שהעניק לגליל יתרון 80:81. מכבי ראשון לציון שבה מפסק זמן להתקפה האחרונה, טו הולוואי החטיא מתוך הבקבוק ונתן את האות לחגיגה גדולה ביציעי אולם “הפיס” בכפר בלום.

שוב פעם מנצח משחק בסמוך לבאזר. אייק איירבו



מה אומרים המספרים? הפועל גליל עליון קטפה 41 כדורים חוזרים – לעומת 35 שקטפה ראשון לציון. 17 כדורים חוזרים בתקפה קלטה הפועל גליל עליון, נתון שבהחלט עשה את ההבדל עם ניצחון 4:19 בקליעת נקודות בהזדמנות שניה. מכבי ראשון לציון איבדה 14 כדורים, גליל איבדה 9 – אך בפרמטר של קליעת נקודות מאיבודים התוצאה היא שוויון 12:12. שלושה שחקנים גליליים הובילו את רשימת קוטפי הריבאונדים עם 7 כ”א: אייק איירבו, נמרוד לוי וגבי צא’צ’שוילי. מכבי ראשון לציון שילמה מחיר יקר על יום לא מוצלח מקו העונשין עם 14/21, לעומת 19/23 מהצד הגלילי. מחוץ לקשת דווקא שחקני ראשון לציון קלעו באחוזים הרבה יותר טובים – 12/28 לעומת 6/20 מהצד הגלילי (שאבון לואיס עם 4 שלשות מ-5 ניסיונות).

70 נקודות מבין 81 הנקודות שקלעה גליל קלעו שחקנים שעלו בחמישייה. את הרשימה הוביל במשחק שיא שאבון לואיס עם 26 נקודות, אייק איירבו עם 15 נקודות, גבי צ’אצ’שוילי עם 12 נקודות, נמרוד לוי עם 11 נקודות, ג’ונתן סטוב עם 6 נקודות, ברייס וושינגטון – 5 נקודות, איתי מושקוביץ, אייזיאה אייזנדורף וכארם משעור עם 2 נקודות כ”א. שותף ולא קלע: עומר טל.

הפועל גליל עליון מציעה לכם לרכוש מנוי למשחקי הסיבוב השני. המנוי אינו כולל את משחק גביע המדינה מול מכבי ת”א ואינו כולל משחקי פלייאוף. אפשרויות רכישת המנוי השונות מוצגות באתר משרד הכרטיסים “לאן”.

תקציר המשחק בשיתוף ערוץ הספורט ומנהלת ליגת העל