כאן בשביל לתעד ולעודד

הצלם גיל נוימן, שמלווה מקרוב את משחקי הפועל גליל עליון, משתף אותנו בקווי החיבור שלו לקבוצה.

קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון מתברכת במערך מדיה איכותי ומקצועי. מספר אוהדים מסורים לקחו על עצמם בהתנדבות מלאה את המלאכה. הדובר הוא נטע רוזנבלום מקיבוץ הגושרים, שמנהל את עמוד הפייסבוק ועושה במלאכת תפעול עמוד האינסטגרם יחד עם אור קנטור מקיבוץ חולתה, שהוא גם מנהל אולם “הפיס” בכפר בלום. על מלאכת תפעול עמוד הטוויטר של הקבוצה אמון דור חיות מהמושב כורזים. על העיצובים הגרפיים שובי העין אמון גיא קסל – תל אביבי בהווה ובן המושב בית הלל לנצח. על צילומי הסטילס מעבירי התחושה אמון גיל נוימן – שהחל מהעונה לאור ההגדלה בהיקף הפעילות של הקבוצה, זוכה לשכר על עבודתו, אחרי שנים שפעל בהתנדבות מלאה.

גיל נוימן הוא אחד משחקני הנשמה של הפועל גליל עליון על הפרקט – ולא רק בעונה הזו, לא לובש מדי משחק, לא נכלל בסגל של הקבוצה למשחקים ואפילו לא נוטל חלק באימונים – למרות שהוא תזזיתי מאוד על הפרקט. ביום יום הוא צלם אירועים ומסיבות מקצוען ברמות הכי גבוהות, הוא גר בקיבוץ עמיר ובחודש ינואר יחגוג יום הולדת 23. גיל נוימן מלווה את הקבוצות בעונות האחרונות מקרוב. בעונה שעברה, שיותר ממחצית ממנה נערכה ללא קהל בשל משבר הקורונה, הוא היה עם הקבוצה בכל משחק בית וחוץ – כולל ביעדים של מאות קילומטרים מהבית, כדי לתעד מקרוב ולהנגיש דקות ספורות לאחר המשחקים לאוהדי הקבוצה ולמדיות השונות תמונות איכותיות, שיאפשרו לאוהדים לחוש את הקבוצה עד כמה שאפשר דרך המסך.

חמוש במצלמה ובאנרגיות טובות. גיל נוימן



כמו רבים מבני קיבוץ עמיר, גם גיל נוימן אוהד את הקבוצה מילדות. כשבגר והיה לנער החיבור שלו לקבוצה התהדק: “התחלתי בתור נער צעיר לעבוד בקבוצה, בתור איש משק, בעונה שרז גל היה מנהל הקבוצה. משם ההתחברות לקבוצה הייתה גדולה מאוד והאהבה אליה התעצמה. את תפקיד הצלם התחלתי לעשות לפני כמה עונות.  יום אחד ממש רציתי להתחיל לצלם כדורסל וספורט, ביקשתי להגיע למשחקים עם המצלמה. אנשים אהבו את התמונות ומה שהייתי מוציא בזמן משחק ומאז החליטו לצרף אותי להיות הצלם המרכזי של הקבוצה. יש כמה רגעים במהלך משחקי הבית, שאני רואה את הטירוף של הקהל מהפרקט ואני אומר לעצמי שאני חייב להיות יחד איתם, אבל אין ספק שברגעים הגדולים להיות על הפרקט ליד השחקנים ולהיות מחובר אליהם הרבה יותר עושה תחושה טובה יותר והרבה יותר רגשות. הייתה לי הזכות להיות שם במשחק העליה מול עפולה ומשחק האליפות מול נתניה – אלה רגעים שאנצור לכל חיי”.

להיות שם במקום ובזמן הנכון. גיל נוימן חוגג עליה



ההשתלבות המחודשת של הקבוצה בליגת העל וההצטרפות לליגה הבלקנית הפכו את הלו”ז של גיל נוימן לצפוף ביותר: “השבוע של החזרה לליגה היה שבוע מאוד מרגש ומלא בשמחה מטורפת. לקראת המשחק הראשון שלנו נגד ירושלים הלו”ז היה מאוד עמוס בהמון עבודה וימים שלמים ללא מנוחה לקראת העונה הקרובה, הרבה משימות כדי שהכל ייצא אל הפועל כמו שאנחנו רוצים”.

אוהד לפני שהוא צלם. גיל נוימן חוגג עליה עם שחקני הקבוצה ועם האוהדים



גם למסע הקצר לצפון מקדוניה הצטרף גיל נוימן, כדי לתעד מקרוב את ההתרחשויות. נוימן משתף ביומן המסע שלו: “הטיסה למקדוניה הייתה מאוד מהנה. היה כיף לחוות יחד עם הקבוצה קצת את אירופה ולשחק במקומות שונים מאוד מהארץ. בשבילי הטיסה הזאת הייתה חוויה גדולה מאוד. פעם ראשונה לטוס כמשלחת של קבוצת ספורט למטרת משחקים בינלאומיים. אין ספק שהמסע הזה גרם לכולם להתחבר הרבה יותר אחד לשני ולהכיר טוב יותר את השחקנים והצוות המקצועי שטס. אני נורא נהנתי להיות יחד עם הקבוצה, למרות הזמן שהיה כרוך בזה. היה כיף להיות יחד 24/7 במלון באימונים ובמשחקים. בקרוב מאוד הקבוצה תצא שוב למסע באירופה – והפעם בבולגריה. אני מקווה מאוד שאהיה שוב חלק מהמשלחת”.

גיל נוימן שבע רצון מתפקודה של הקבוצה, אך לא נכנס לאופוריה: “לדעתי, המפתח להצלחה שלנו זה הכימיה של השחקנים אחד עם השני, לשחק יחד ונכון, למקסם את היעילות. עד עכשיו זה עובד בצורה מצוינת. התוצאות הטובות הן לא מקריות. הציפיות שלי הן לנסות כמה שיותר להישאר גבוה בטבלה, להגיע לפלייאוף העליון. כמובן לא להיות במאבקי התחתית וחלילה לרדת ליגה”.

בנוגע למשחק מחר מול הגלבוע, גיל נוימן כבר דרוך: “לדעתי, הולך להיות מאוד סוער אצלנו באולם בכפר בלום. הגענו כבר קרוב לסולד אאוט במכירת כרטיסים למשחק הקרוב. ללא ספק הולך להיות משחק קשה מותח. אני מאוד מקווה שנוכל להמשיך את רצף הניצחונות שלנו גם במשחק הזה, שאותו אני לא ממליץ לפספס. כולם חיכו למשחק הזה כבר כל כך הרבה זמן – משחק הדרבי הצפוני הגדול של הכדורסל הישראלי”.

נהנה מהרגע, אך שומר על רגליים על הקרקע. גיל נוימן בהכנות לעוד משחק