על פי נתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הסדרתם של כמה צמתים מרכזיים בצפת הביאה להפחתה בכמות תאונות הדרכים
בשנתיים האחרונות בוצעו בצפת עבודות תשתית בצמתים במטרה להסדיר את תנועת כלי הרכב בצמתים אלה. בצומת הכניסה לשכונת כנען נבנה מעגל תנועה, באזור הכניסה לשכונת מנחם בגין הוסדרו שני צמתים ברמזורים, וגם צומת ביריה הוסדרה ברמזורים.
הסדרת הצמתים הללו הביאה להפחתה בתאונות הדרכים בצפת. על פי הנתונים שהציגו ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2017 התרחשו בצפת 39 תאונות כאשר 7 מתוכם תאונות קשות, בשנת 2018 המספר ירד ל-31 תאונות, בשנת 2019 ל- 29 ואילו במהלך השנה הנוכחית עד סוף חודש יוני התרחשו בצפת 6 תאונות בלבד. הירידה במספר התאונות מניבה גם ירידה בכמות הנפגעים: בשנת 2017 נפגעו בבירת הגליל 84 בני אדם מתאונות דרכים ואילו בשנת 2020 המספר צנח ל 9 אנשים בלבד עד סוף חודש יוני.
מספר תאונות חזית אל צד (בדרך כלל בצמתים) צנח מ 13 בשנת 2017 לאחת בלבד השנה (2020) כאשר על פי אנשי המקצוע ההסבר לכך ברור: בצמתים קיימת התנגשות חזית אל צד, הקמת כיכרות והצבת רמזורים מצמצמים באופן ניכר את תאונות אלו.
ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מציינים כי הירידה המשמעותית נובעת בעיקר מהסדרת צומת בירייה וצומת מנחם בגין שנחשבו לצמתים עם ריבוי תאונות. כמו כן שיתוף פעולה פורה עם עיריית צפת בקידום פעילות הסברה של בטיחות בדרכים בכלל מוסדות החינוך בעיר, שימוש בעזרים מתקדמים וקיום סדנאות בנושא. כמו כן חלה ירידה במספר תאונות הולכי הרגל נוכח הגברת ההסברה בנושא חצייה בטוחה.
עמיר ילוז מנהל אזור גליל עליון וגולן ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים ציין: “העיר צפת עברה שינוי משמעותי בכל נושא בטיחות בדרכים באמצעות שיפור תשתיות, הקמת כיכרות, הצבת רמזורים, יצירת סובה להורדת תלמידים, צביעת מעברי חציה ועוד. התוצאה באה ליידי ביטוי בירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים בעיר, צפת היא דוגמה לטיפול רציני ואחראי בנושא בטיחות בדרכים”.
ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: “לצד פיתוח העיר, שיפור התשתיות לתושב והזרמת התנועה קיימת חשיבות רבה להגברת הבטיחות של הולכי הרגל והנוסעים בכבישים, אני שמח כי גם את מטרה זו אנו משיגים באמצעות פיתוח התחבורה בעיר ופעילות משותפת עם אנשי המקצוע מהרלב”ד”.