בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז הצפון נערך דיון בתכנון חלק מתוואי הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה. זהו צעד חשוב לקראת הקמת המסילה. הצפי לתחילת עבודות 2023
עוד שלב חשוב לקראת הקמתה של מסילת רכבת לקרית שמונה התרחש השבוע. הוועדה המחוזית לתכנון ובניה קיימה דיון בנושא הקמת מסילת ברזל מכרמיאל לראש פינה ומשם לקרית שמונה. הפרויקט הוצג, בפני חברי הוועדה, ראשי רשויות ומהנדסי המועצות, בידי נציגי חברת נתיבי ישראל.
הדיון עסק בחלופות השונות ובתסקיר הסביבתי שמשפיע על איכות הסביבה לאורך תוואי הרכבת ואישור החלופות מתוואי צומת חלפתא ועד צומת כח. הוועדה החליטה על קידום הפרויקט ונתנה אור ירוק להמשיך את תכנון מסילת הרכבת לקריית שמונה.
בוועדה מעריכים כי התכנון המפורט יושלם עד דצמבר 2021. אז יינתנו 60 יום להתנגדויות, ובוועדה מקווים שהאישור הסופי לתוכניות יינתן ביוני 2022, ושהעבודות בשטח יצאו לדרך בתחילת שנת 2023.
מדובר בפרויקט יקר ומורכב, בעיקר בגלל תוואי השטח ההררי. לכן מתוכננת מנהרה ארוכה מצומת חנניה עד לאזור אליפלט. המתכננים יצטרכו להחליט גם כמה תחנות יהיו בדרך, והיכן הם ימוקמו. רכבת אינה אוטובוס. עצירה של רכבת בתחנה נמשכת זמן רב יותר, ומקטינה את המהירות הממוצעת. לכן בתכנון תהיה תחנה אחת משותפת לראש פינה וחצור הגלילית.
ראש מועצת מטולה, דוד אזלואי חבר הוועדה אמר כי ” זוהי בשורה ענקית לכל הגליל המזרחי והגולן ובמשך שעות רבות שמענו על הצגת התוכנית ואת החלופות השונות שהוצגו כל חלופה והמשמעויות שלה. אני שמח על כך שהיום הגליל עשה עוד צעד משמעותי לחיבור למרכז ומשק ההיסטוריה נראה באופק.
“אני גאה על היותי חבר בוועדה לתכנון ובניה מחוזית ועל קידום פרויקטים משמעותיים אזוריים לטובת תושבי הגליל והגולן כולו”.